SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BGŻ zmienia logo i wizerunek za ok. 7 mln zł

Bank Gospodarki Żywnościowej wprowadza nowe logo, co jest związane ze zmianą wizerunku banku oraz organizacji pracy i sprzedaży w oddziałach.

Zmiany związane z wizualizacją zewnętrzną będą kosztowały ok. 7 mln zł, poinformowała we wtorek dyrektor departamentu komunikacji BGŻ Maria Kudelska.

W ciągu dwóch tygodni od 18 kwietnia na wszystkich szyldach i panelach 250 placówek BGŻ pojawi się nowe logo. Do końca roku zostaną wymienione ulotki i materiały reklamowe.

„Koszt wszystkich zmian związanych z naszą wizualizacją zewnętrzną to 7 mln zł” – powiedziała Kudelska podczas konferencji prasowej.

Wprowadzone zmiany są elementem porządkowania systemu identyfikacji wizualnej oraz efektem realizacji strategii banku na lata 2005-2008.

„Mam nadzieję, że nowe logo przyczyni się do odświeżenia naszego wizerunku i postrzegania nas jako instytucji nowoczesnej i przejrzystej, przy zachowaniu wypracowanego przez długie lata zaufania i wiarygodności” – stwierdził prezes BGŻ Jacek Bartkiewicz.

„W województwie lubelskim, gdzie wdrożyliśmy na próbę nową identyfikację placówek, nowe procedury i program aktywizacyjny, m.in. agresywny system premiowy, odnotowaliśmy zwiększenie sprzedaży po pierwszym kwartale o 30%” – dodał prezes.

Nowa strategia banku zakłada restrukturyzację sieci oddziałów (rezygnacja z ogromnych powierzchni bankowych) oraz otworzenie 50 kolejnych placówek kosztem 27 mln zł, osiągnięcie udziału w rynku na poziomie 4,6% (na koniec ub.r. 2,4%) oraz 15-proc. zwrotu z kapitału (6,5% na koniec 2005 roku). Zakończenie wszystkich tych wdrożeń w całej Polsce zaplanowano na pierwszy kwartał 2008 roku.

„Choć planujemy rozbudowę sieci, nie będziemy zainteresowani zakupem oddziałów banku BPH. Nie planujemy również wejścia na giełdę. Rabobank nie jest temu przeciwny, ale, aby nastąpił debiut BGŻ-u, musieliby tego chcieć inni akcjonariusze. Na razie nie ma takich planów” – powiedział prezes BGŻ.

Największym akcjonariuszem BGŻ jest Skarb Państwa (43,51%). Pozostałe udziały należą do Rabobanku Int. Holdingu BV (35,3%), Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (15%) oraz innych osób prawnych i fizycznych (6,19%).

W 2005 roku BGŻ odnotował wynik netto w wysokości 85,1 mln zł w porównaniu z 1,2 mln zł rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BGŻ zmienia logo i wizerunek za ok. 7 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl