BlackBerry mniej popularne wśród firm niż iPhone
Najnowszy raport IDC wskazuje, że iPhone w tym roku przegonił BlackBerry w rankingu smartfonów najczęściej wybieranych przez firmy. Liderem ciągle pozostają urządzenia oparte o Androida.

iPhone 5
IDC dzieli biznesowe smartfony na dwie kategorie: telefony służbowe kupowane przez pojedynczych pracowników oraz urządzenia wybierane przez same przedsiębiorstwa. Twórcy raportu przewidują, że w 2012 roku w pierwszej grupie sprzeda się łącznie 87,7 miliona smartfonów z Androidem. Firmy zaś zakupią 15,1 miliona takich urządzeń.
Na drugim miejscu pod względem łącznych biznesowych zakupów plasują się smartfony Apple, działające w oparciu o platformę iOS. 37,1 miliona służbowych iPhone'ów w tym roku mają kupić sami pracownicy, firmy natomiast zamówią ich łącznie 31,1 miliona.
Jeszcze w zeszłym roku BlackBerry, smartfony produkowane przez RIM właśnie z myślą o klientach biznesowych, sprzedawały się w tym segmencie lepiej niż iPhone'y. W tym roku pracownicy mają ich kupić tylko 5,2 miliona. Na początku przyszłego roku zadebiutują nowe urządzenia RIM, działające w oparciu o system BlackBerry 10. Mają one pomóc kanadyjskie firmie w odzyskaniu klienta biznesowego (więcej na ten temat).
IDC przewiduje, że w 2016 roku liderem biznesowego segmentu rynku smartfonów zostanie Apple Gigant z Cupertino ma wtedy sprzedać przedsiębiorstwom aż 68,9 miliona urządzeń.
Dołącz do dyskusji: BlackBerry mniej popularne wśród firm niż iPhone
na szczescie wiekszosc myslaca pracuje gdzie indziej