SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BMW najbardziej szanowaną marką świata

Według najnowszych badań amerykańskiego Reputation Institute, marka z najlepszą reputacją na świecie to obecnie niemiecki koncern motoryzacyjny BMW.

BMW najbardziej szanowaną marką świata

Dla BMW to drugie zwycięstwo z rzędu w corocznym rankingu Reputation Institute. Co więcej, niemiecka firma jako jedyna zdołała znaleźć się w pierwszej piątce we wszystkich siedmiu kategoriach, na podstawie których oceniana była reputacja marek (środowisko pracy, zarządzanie, obywatelska postawa, wyniki finansowe, przywództwo, produkty i usługi oraz innowacyjność). Poza tym, BWM było w pierwszej 10 w dziewięciu z 15 państw, w których przeprowadzano badanie.

Na drugim miejscu uplasowało się Walt Disney Company, którego reputacja ma najszerszy zasięg - aż w 10 państwach to jedna z 10 najbardziej szanowanych marek. Na najniższym stopniu podium znalazł się debiutant, producent luksusowych zegarków - Rolex. Według ankietowanych, to właśnie produkty tej firmy są oceniane jako najlepsze na świecie. Do pierwszej 10 listy Reputation Institute awansowało też Nestle, sklasyfikowane na dziewiątej lokacie. Z top 10 wypadło natomiast Apple, lądując dopiero na 12 miejscu.

Autorzy rankingu zwracają uwagę na rosnącą rolę reputacji w strategiach międzynarodowych firm. 53 procent menedżerów najwyższego szczebla jest zdania, że dobra reputacja przekłada się na wzrost sprzedaży, podczas gdy 60 procent dostrzega wyraźny związek między reputacją marki a lojalnością konsumentów. 63 procent natomiast zapowiada, że w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat ich firmy poświęcą dużą uwagę zarządzaniu reputacją.

- Firmy potrzebują by konsumenci kupowali ich produkty, inwestorzy inwestowali, rządy pozwalały im działać, dziennikarze dawali im dobrą prasę, a pracownicy realizowali strategię. Wszyscy oni muszą zatem wiedzieć, że mogą zaufać obietnicom firmy. Oto właśnie chodzi w reputacji - powiedział Kasper Ulf Nielsen, partner Reputation Institute.

W ramach badań Reputation Institute przeprowadziło ponad 55 tysięcy wywiadów w 15 krajach w lutym i marcu bieżącego roku. Od stycznia do marca ankietowano również 313 liderów biznesu - dyrektorów firm uwzględnionych w rankingu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BMW najbardziej szanowaną marką świata

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
what?
to jakiś żart z tym BMW?
9 29
odpowiedź
User
rumcajs
w Polsce pewnie nie badali :)
9 8
odpowiedź
User
Kostek
Bo w Polsce przez wiele lat BMW kupowała mafia a stare beemki dresy. Przeciętnych ludzi nie było stać na tą markę stad taki wizerunek. Niestety świadczy to tylko o zamożności społeczeństwa. BTW radzę wszystkim negatywnie nastawionym do marki przejechać się za kierownicą nawet 10 letnią 5 tką albo 7 ką, a potem posłuchać ich opinii.:)
14 8
odpowiedź
User
waldi
wsiadając do BMW zakochujesz się w niej od pierwszego momentu :) perfekcja w każdym calu, dotyk jej skóry zapach i ten głos powala, tylko w Polsce BMW ma złą renomę tylko wyłącznie wynika to z zazdrości obywateli których nie stać na ten komfort i na co dzień muszą poruszać się swoim wozem dla ludu volkswagenem :P
18 8
odpowiedź
User
Wielbiciel BMW
BMW najbardziej szanowana marką świata tak .
Marka BMW ma bardzo dużo fanów wielbicieli pasjonatów i posiadaczy i większość z nich o nią dbają , a te dresy to stereotyp stworzony przez ludzi nie patrzących na markę tylko na właściciela i oni niby interesują się motoryzacją ...
9 9
odpowiedź