SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Bonnier Business Polska: z Grupą Bankier.pl chcemy być największym wydawcą gospodarczym

Spółka Bonnier Business Polska, wydawca „Pulsu Biznesu”, kupiła od Grupy Allegro.pl całościowe udziały Grupy Bankier.pl. - Przejęcie Bankiera daje szanse, by w krótkim terminie osiągnąć pozycję lidera w najbardziej rentownych i prestiżowych obszarach - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny PB.pl.

Przemysław Barankiewicz Article

O swoim przejęciu spółka Bonnier Business Polska poinformowała rynek we wtorek. Grupa Bankier.pl wydaje kilkanaście serwisów internetowych o tematyce finansowo-prawnej na czele z Bankier.pl. W wyniku akwizycji Bonnier Business Polska przejmuje całkowitą kontrolę nad portalami PRnews.pl, Twoja-firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, 24.pl i MamBiznes.pl oraz finansową siecią afiliacyjną SystemPartnerski.pl (więcej na ten temat).

Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny PB.pl kierujący transakcją w Bonnier Business Polska, wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że wydawnictwo ma konkretne cele, które chce osiągnąć dzięki przejęciu Grupy Bankier.pl. - Daje to szanse, by w krótkim terminie osiągnąć to, do czego zawsze aspirują produkty Bonniera na całym świecie - pozycję lidera w najbardziej rentownych i prestiżowych obszarach. Chcemy aby nasze wydawnictwo, było największym i podstawowym medium w Polsce informującym o gospodarce i finansach, pierwszym źródłem informacji dla inwestorów - tłumaczy Przemysław Barankiewicz.

Marki „Puls Biznesu” i Bankier.pl będą nadal funkcjonować niezależnie. Bonnier Business Polska nie planuje połączenia redakcji, ale nie informuje też, czy rozważa przeprowadzenie zwolnień w redakcjach przejętych serwisów.

- Zamierzamy rozwijać dwie marki (i inne, które mamy w portfolio obu spółek) zarówno dla czytelników, użytkowników i naszych partnerów reklamowych pod skrzydłami jednego właściciela. Chcemy, by się nawzajem wzmacniały. Redakcja Bankiera sprawnie funkcjonuje we Wrocławiu i na razie nie planujemy tego zmieniać. Co zrozumiałe, będziemy koordynować prace obu redakcji, by uniknąć dublowania ich wysiłków, zachowując jednocześnie autonomię obu zespołów. Pamiętamy, że pracownicy obu spółek to główne aktywa powiększonej grupy. W oparciu o doświadczenie i potencjał ludzki w obu firmach, wspólnie przygotujemy strategię, która pozwoli na zajęcie jeszcze lepszego miejsca na rynku - wyjaśnia Barankiewicz.

Barankiewicz podkreśla, że wraz z Bankier.pl spółka Bonnier Business Polska zyskuje doświadczony zespół menedżerów, dziennikarzy i handlowców oraz rozpoznawalny brand. - Dywersyfikujemy też przychody, wzmacniając te wypracowywane w najszybciej rosnącym segmencie rynku, czyli mediach elektronicznych i afiliacji - dodaje. Naczelny PB.pl zapowiada, że artykuły z serwisów Grupy Bankier.pl będą publikowane w „Pulsie Biznesu” i na odwrót. Pierwszy materiał ma się ukazać w czwartkowym wydaniu dziennika.

Jednocześnie Bonnier Business Polska nie wyklucza, że treści serwisów Bankiera zostaną zamknięte za paywallem. - Bankier zbudował swój zasięg i swoją filozofię działań w internecie, obejmującą wysokie przychody z pośrednictwa finansowego, na darmowym kontencie. Nie wykluczamy jednak, że w oparciu o niektóre, wysokiej jakości treści produkowane przez oba zespoły będziemy tworzyć nowe, płatne produkty - podkreśla szef PB.pl.

Spółka nie planuje ujednolicenia grafiki w portalach obydwu spółek. Na razie serwisy Bankiera nie upodobnią swoich layoutów do „Pulsu Biznesu”. - Chcemy się pięknie różnić. Pracujemy nad zupełnie nowym rozwiązaniem - informuje  Barankiewicz.

Po transakcji dotychczasowy dyrektor zarządzający Maciej Klepacki pozostanie w spółce i będzie członkiem zarządu Bankier.pl. Prezesem Bonnier Business Polska i Bankier.pl jest Patricia Deyna. - Klepacki, jako dyrektor zarządzający, przeprowadził w ostatnich latach skuteczną restrukturyzację Bankiera. Pozostanie na swym stanowisku, z pełnym wsparciem ze strony kierownictwa Bonnier Business Polska. Chcemy, by Maciej rozwijał jak dotychczas Bankiera i wspólnie z nami budował nowe produkty czy oferty również dla „Pulsu Biznesu” - mówi Przemysław Barankiewicz.

W listopadzie ub.r. strony Grupy Bankier.pl z kategorii biznesowo-prawnej zanotowały 1,82 mln użytkowników i 30,4 mln odsłon krajowych, a serwisy Grupy Puls Biznesu - 390,5 tys. użytkowników i 6 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bonnier Business Polska: z Grupą Bankier.pl chcemy być największym wydawcą gospodarczym

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ggg
z innej beczki:
wpadnij do kanału - online:)
Najnowsze hitowe seriale i filmy 2015 za free
Link: http://tvline.pl/
8 9
odpowiedź
User
bąnier
Nie mieli dosc swoich problemow to dokupili kolejne.
8 8
odpowiedź