SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Branża motoryzacyjna kieruje się w stronę Internetu

Tradycyjne media będą tracić zyski z reklam w wyniku zwrotu przemysłu motoryzacyjnego w stronę Internetu - twierdzi firma badawcza Borrell Associates.

Trend ten ma utrzymać się przynajmniej do 2010 roku.

W tym roku wydatki branży motoryzacyjnej na reklamę online mają wynieść 2,8 miliarda dolarów. Stanowić ma to 7,6 procenta budżetu reklamowego przemysłu, mającego mieć wartość 30,5 miliarda dolarów.

Dochód z reklamy internetowej branży motoryzacyjnej w ciągu najbliższych pięciu lat ma rosnąć średnio o 13 procent rocznie, podczas gdy ogólny wzrost ma wynieść tylko 1,7 procenta. Według raportu Borrella klienci spędzają online średnio pięć godzin w poszukiwaniu informacji na temat samochodów, co oznacza że coraz mniej czasu przeznaczają na tradycyjne media. Także producenci i dealerzy więcej środków przeznaczają na swoje strony internetowe.

Borrell prognozuje, że w 2009 roku wydatki branży motoryzacyjnej na reklamę online sięgną poziomu 4 miliardów dolarów, dzięki czemu Internet stanie się drugim po telewizji najważniejszym medium dla producentów samochodów. Najwięcej ma stracić prasa, która już w tym roku zanotuje spadek wydatków reklamowych do 4,1 z 4,9 miliarda dolarów w 2004 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Branża motoryzacyjna kieruje się w stronę Internetu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl