SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża pozytywnie o Lidlu z Brodnickim i Okrasą. Skuteczna strategia, awans wizerunkowy

Przedstawiciele branży reklamowej pochlebnie oceniają kampanię Lidla z pojedynkiem kucharzy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Ich zdaniem reklamy są świetnie zaplanowane i promują odświeżony wizerunek sklepów.

Kampania Lidla z Brodnickim i Okrasą rozpoczęła się w lipcu br. od etapu teaserowego, w którym zapowiadany był pojedynek tych kucharzy, jeszcze bez wskazywania promowanej marki (przeczytaj o tym więcej). - Teaser skutecznie zwiódł wielu odbiorców, ale jednocześnie dał powód do dyskusji. Sam doświadczyłem, jak znajomi spoza branży reklamowej oświadczali mi z dumą, że rozszyfrowali, że nie chodzi o nowy program telewizyjny, a o reklamę Lidla - opisuje Jakub Załuska z Focus Advantage. - Teasery były efektowne, choć zawsze nasuwa się pytanie, czy efektywne jest reklamowanie reklamy - zastanawia się Roman Jędrkowiak z ADHD Warsaw.

Sam wybór Brodnickiego i Okrasy jako twarzy Lidla jest oceniany raczej pozytywnie.

- Wyścigi w pozyskiwaniu „znanych i uwielbianych” osiągnęły nowy poziom: skoro nie da się lepiej, zróbmy więcej! Zamiast jednego mamy więc dwójkę celebrytów! Na dodatek - pozornie przynajmniej - antagonistów - zauważa Lech C. Król z agencji Adwertajzing.

Eksperci podkreślają też, że zaangażowanie znanych kucharzy pozwala podbudować wizerunek marki Lidl. - Obaj panowie raczej nie byli kojarzeni z tanim gotowaniem, więc ich połączenie z Lidlem na pewno pomaga marce, podnosząc ją na znacznie wyższą półkę - ocenia Marcin Kalkhoff z Lowe GGK. - To olbrzymi skok wizerunkowy w historii marki - od „Lidl jest tani” bardzo szybko udało się przejść do postrzegania wysokiej jakości produktów z dyskontu - podkreśla Karolina Reimus z Hand Made.

>>> Brodnicki i Okrasa pojedynkują się w reklamach Lidla (wideo)

Podzielone są natomiast opinie, czy Brodnicki i Okrasa wypadają wiarygodnie w reklamach taniej żywności.

- Na tym etapie kampanii prędzej uwierzę w to, że ci kucharze kupują w Lidlu niż w to, że Olivier Janiak na co dzień chodzi w butach CCC czy że Bogusław Linda używa Geriavitu - przyznaje Roman Jędrkowiak.

Za to Lech C. Król zauważa, że niektórzy konsumenci kwestionują możliwość realizacji przedstawionych w reklamach przepisów w podanych cenach. Na przykład na blogach takich jak szefkuchni.blox.pl - dodaje Marcin Kalkhoff.

Kampanię zaplanowano bowiem na ok. 50 tygodniowych odsłon, a w każdej z nich Brodnicki i Okrasa prezentują przepis na danie dla kilku osób z produktów kosztujących łącznie ok. 20 zł. - Formuła sprzedawania oferty w postaci przepisów na obiad jest mało irytująca i długo może pozostać atrakcyjna - uważa Karolina Reimus, podkreślając też spójność całej akcji. - Wszystkie media zaprzężone w kampanię znajdują swój finisz na sklepowych półkach: w co tydzień zmienianej ofercie - zaznacza.

Inni eksperci wytykają jednak pewne wady i zagrożenia reklamom Lidla z kucharzami. - Karkołomność tego zadania prędzej czy później na pewno się ujawni - nie wszystkie reklamy będą trzymały równie wysoki poziom kreacji, czy dowcipu - prognozuje Marcin Kalkhoff. - Na dobrym pomyśle cieniem kładą się aktorskie zdolności zacnych kucharzy, w wykonaniu których kabaretowe scenki wyglądają nieco sztucznie - uważa Lech C. Król. - Kreacje w stylu „demo” dość szybko się zużyją, ale może agencja ma to pomysł - zastanawia się Roman Jędrkowiak.


Opinie o kampanii Lidla z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą na kolejnej podstronie.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Branża pozytywnie o Lidlu z Brodnickim i Okrasą. Skuteczna strategia, awans wizerunkowy

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Guy Martin
Mnie działa na nerwy ten podpłomykowy Brodnicki rodem z Francji. Przeciez on nad Sekwana by gary zmywał, a tu sie z niego robi wielkego kucharza w dodatrku szefa. No bo Okrasa to co innego , to rozumiem, magister od robienia zarcia przynajmniej, po SGGW jest.
odpowiedź
User
PR
Nawet najlepsza reklama nie pomoże jeśłi firma jest fatalna. LIDL po prostu od dawna ma bardzo dobry towar. Teraz dodatkowo ddo reklamy zatrudnił osoby które budzą pozyrywne skojarzenia a nie jakiś zadufanych w soobie wojewódzkich, majewskich czy pedałów. Duże brawa
odpowiedź
User
Tadzik :-)
O jak miło! Wzmianka o moim blogu :-)
szefkuchni.blox.pl
odpowiedź