SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brytyjczycy wydali w sieci 100 mld funtów

Nowe analizy firmy IMRG (Interactive Media in Retail Group) pokazują znaczny wzrost wydatków online w porównaniu do okresu z 1995 roku, kiedy to wystartowała brytyjska e-sprzedaż.

W minionym miesiącu internauci z Wysp wydali 3,465 mld funtów online. To aż o 55 proc. więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Okazał się to także najwyższy wzrost na przestrzeni roku, zanotowany od grudnia 2003 roku. W porównaniu z minionym rokiem w całym 2007 roku brytyjska sprzedaż online jak na razie wzrosła o 44,9 proc.

Wyliczone przez IMRG 100 mld funtów obejmuje cały 12-letni okres, w którym Brytyjczycy stykają się z handlem online.

Największą kategorią wydatków konsumenckich w sieci okazały się podróże, na które w minionym roku Brytyjczycy wydali około 7 mld z kierowanych na e-handel funtów. Drugie miejsce zajęła elektronika z wydatkami sięgającymi 5 mld. W tym roku wartość sprzedaży online w Wielkiej Brytanii sięgnąć ma w sumie około 42 mld funtów, a na koniec dekady około 78 mld.

Zdaniem IMRG pierwszą transakcją online w Wielkiej Brytanii był zakup książki od W.H. Smith w kwietniu 1995 roku. Obecnie czterej najwięksi z tamtejszych sprzedawców online to Amazon, Dell, Argos oraz Tesco. Jak pisze agencja Xinhua, za główny motor wzrostu sprzedaży w sieci uznaje się rozprzestrzenianie się szerokopasmowego dostępu do internetu.

Źródło: People's Daily Online - pclab.pl

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Brytyjczycy wydali w sieci 100 mld funtów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl