SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Canon, Hitachi i Matsushita łączą siły

Firmy Canon, Hitachi i Matsushita zawarły sojusz, w ramach którego będą współpracować nad rozwojem i produkcją paneli LCD i pokrewnych technologii.

Według wspomnianych firm, coraz większa rynkowa konkurencja i potrzeba obniżania kosztów własnych sprawiły, że połączenie sił stało się niezbędne, aby zapewnić stałe dostawy wysokich jakościowo paneli LCD po niskich cenach - informuje serwis ars technica.

W ramach sojuszu, na początek Canon i Matsushita zakupią po 24,9 procenta udziałów w należącej w całości do Hitachi filii Hitachi Displays. Tym samym udziały Hitachi zmniejszą się tutaj do 50,2 procenta. Jednak w dalszej perspektywie firmy planują takie zmiany własnościowe, w wyniku których większość udziałów w Hitachi Displays uzyska Canon.

Co każda z firm zyska na tym sojuszu? Hitachi ma nadzieję, że pomoże on firmie przyspieszyć rozwój najbardziej zaawansowanych technologii, a także wzmocnić starania włożone w prace nad ultracienkimi płaskimi telewizorami.

Canon chce poprzez tą współpracę zapewnić sobie stałe dostawy paneli LCD, które wykorzystuje w produktach medycznych i biurowych, a także w ofercie dla użytkowników indywidualnych (np. lustrzanki cyfrowe). Poprzez połączenie sił z Hitachi firma chce również przyspieszyć toczące się prace nad wyświetlaczami OLED.

Z kolei celem Matsushity, która słynie przede wszystkim z produkcji telewizorów plazmowych dla Panasonica, jest wzmocnienie oferty w sektorze odbiorników LCD, mogące zrekompensować przewidywane spadki na rynku plazm.

W ubiegłym tygodniu porozumienie w sprawie produkcji wyświetlaczy LCD zawarły również firmy Toshiba i Sharp.

źródło: ars technica

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Canon, Hitachi i Matsushita łączą siły

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl