SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ceny paliw na stacjach spadły o 3-4 gr/l wobec ub. tygodnia

Coraz więcej właścicieli stacji decyduje się na zmiany cen przydystrybutorach. Dzisiaj płacimy średnio 3-4 grosze na litrze mniejniż przed tygodniem przy zakupie zarówno benzyny jak i olejunapędowego.

Ich ceny kształtują się na poziomie odpowiednio 4,57 i 3,85zł/l. Gaz LPG, który średnio kosztuje 1,93 zł/l, podrożał w ciągutygodnia o 1 grosz na litrze, wynika z komentarza tygodniowegoBiura Maklerskiego Reflex.

Średnie ceny detaliczne u poszczególnych dystrybutorów paliw


Euro 95Superplus 98ONLPG
PKN Orlen4,594,833,861,91
St. Lotos4,574,823,851,92
Koncerny4,59
3,871,96
prywatni4,564,753,841,92
średnia4,574,783,851,93

Poniżej komentarz rynkowy BM Reflex

Utrzymanie silnych poziomów wsparcia w rejonie 58-60$ i poprawanastrojów na rynkach akcji zaowocowała nam pierwszym od połowyczerwca tygodniem wzrostu cen ropy. O ile rynek może trochęskorygować obecną falę wzrostu cen wraz z początkiem nowegotygodnia (korekta w rejon 60-62$) tak prawdopodobieństwo wzrostucen wrześniowych kontraktów na ropę Brent i WTI do poziomu 66$ jestbardzo wysokie. Na wykresie w skali tygodniowej możemy mieć wstępnysygnał wzrostu cen, tak więc scenariusz powrotu cen ropy do poziomu70-73$ w nadchodzących tygodniach jest nadal aktualny.

Wzrost zainteresowania aktywami bardziej ryzykownymi (w tymropą) wynika w dużej mierze z oczekiwań wyjścia gospodarki Chin "naprostą" - ożywienie gospodarcze wydaje się być w drodze, co powinnopociągnąć za sobą wzrost popytu na ropę. Przerób ropy naftowej wChinach rośnie systematycznie od lutego tego roku i na chwilęobecną zbliżył się do poziomu 7,8 mln bbl/d. Optymizmu dodałypodane przez biuro statystyczne w Pekinie informacje makro. Wczerwcu produkcja przemysłowa w Chinach wzrosła do 10,7% w skalirok do roku, sprzedaż detaliczna zwiększyła się natomiast o 15%. WII kwartale tego roku PKB Chin zwiększyło się do 7,9% i szanse na8% wzrost w drugiej połowie roku są bardzo duże.

Zapasy ropy w USA w tygodniu kończącym się 10 lipca spadły 2,8mln bbl (mimo wzrostu poziomu importu w ostatnim tygodniu o 0,5% do9,5 mln bbl/d), ze względu na wzrost produkcji w rafineriach (moceprzerobowe wzrosły do poziomu 87,9%) i zwiększenie konsumpcjiproduktów ropopochodnych do 18,85 mln bbl/d (+1,8% w skalitygodnia). Jeśli chodzi o stronę podażową zapasy paliw pozostają nawysokim poziomie. Po stronie popytu w USA nadal tylko benzyny sąjedyną kategorią produktów ropopochodnych na które popyt jestwyższy niż przed rokiem.

Generalnie w ostatnich tygodniach możemy zaobserwować rewizję wgórę prognoz wzrostu gospodarczego, co ma swoje bezpośrednieprzełożenie na prognozy popytu na ropę i ostatecznie ceny ropy.Morgan Stanley podniósł na 2010 rok prognozę średniej ceny baryłkiropy WTI z poziomu 65$ do 85$ ze względu na spodziewane ożywieniepopytu na ropę i osiągniecie przez podaż konwencjonalnej ropy fazyplateu. Poza tym wraz ze spodziewanym ożywieniem gospodarczymzacznie rosnąć apetyt inwestorów na ryzyko, a ropa jest doskonałyminstrumentem finansowym.

Coraz więcej właścicieli stacji decyduje się na zmiany cen przydystrybutorach. Dzisiaj płacimy średnio 3 - 4 grosze na litrzemniej niż przed tygodniem przy zakupie zarówno benzyny jak i olejunapędowego. Ich ceny kształtują się na poziomie odpowiednio 4,57 i3,85 zł/l. Gaz LPG, który średnio kosztuje 1,93 zł/l, podrożał wciągu tygodnia o 1 grosz na litrze.

Należy podkreślić, że w związku ze zmianami cen na rynkachlokalnych zwiększa się dysproporcja między minimalną a maksymalnąceną paliwa. Benzynę można zatankować za 4,20 zł/l, ale na wielustacjach cena oscyluje jeszcze wokół 4,70 zł/l.

Brak zdecydowanej reakcji na przecenę na rynku hurtowym sprzyjarealizacji wyższej marży detalicznej. Zmiana tendencji, jakanastąpiła około 20 czerwca wpłynęła na spłaszczenie poziomu marżydo kilku - kilkunastu groszy na litrze. Na niekorzyść kierowcówdziała fakt, że właściciele stacji nie odczuwają spadkuzainteresowania paliwami z powodu rosnących cen, tym bardziej, żenie przekroczyły one ubiegłorocznego maksimum, tj. 4,71 zł/lEurosuper 95 i 4,73 zł/l diesla.

Tymczasem hurtowe ceny benzyny Pb95 i oleju napędowego spadły wokresie 9-16 lipca odpowiednio o około 45-58 i 49-87 PLN/1000 l.Ostatnie zmiany na rynku ropy wpłyną na wyhamowanie obniżek cenhurtowych, mimo silnego umocnienia złotego wobec dolara.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ceny paliw na stacjach spadły o 3-4 gr/l wobec ub. tygodnia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl