SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Chiny walczą z uzależnieniem młodzieży od gier online

Zgodnie z nowym zarządzeniem ośmiu rządowych departamentów, chińscy operatorzy gier internetowych muszą powstrzymać młodych ludzi od grania online dłużej niż trzy godziny dziennie.

To kolejny krok w walce z rosnącym wśród chińskiej młodzieży problemem uzależnienia od internetu. W Chinach jest 137 milionów internautów, z czego 15 procent nie ma więcej niż 18 lat, a 31 procent korzysta z gier online. Według oficjalnych danych około 13 procent chińskich internautów poniżej 18 roku  życia uważa się za uzależnionych od sieci. W ramach rządowej kampanii mającej powstrzymać ten rosnący problem, w kraju wprowadzono m.in. zakaz powstawania nowych kafejek do końca 2007 roku.

Kolejny krok to zarządzenie departamentów rządowych. Zgodnie z nim, niepełnoletni będą otrzymywać na pierwsze trzy godziny gry w internecie pełną liczbę punktów. Jeśli młody internauta zdecyduje się pozostać dłużej online, to za następne dwie godziny gry zostanie pozbawiony połowy punktów. Każda gra dłuższa niż pięć godzin oznaczać będzie stratę wszystkich punktów. System muszą stworzyć producenci gier, którzy mają na to czas do 15 czerwca. Następnie mają miesiąc na przetestowanie systemu i najpóźniej 15 lipca muszą wprowadzić go w życie.

Wprowadzenie nowych zasad wiąże się z tym, że większość gier online zachęca użytkowników do dłuższej zabawy online poprzez wynagradzanie ich większą ilością punktów i dóbr wirtualnych.

Aby sprawdzić wiek użytkowników, internetowi gracze będą musieli rejestrować się podając swoje prawdziwe nazwiska i numery dowodów tożsamości. Ograniczenia nie będą dotyczyć osób powyżej 18 roku życia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Chiny walczą z uzależnieniem młodzieży od gier online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl