SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Citibank Handlowy chce osiągać 15-17% przychodów z consumer finance

Citibank Handlowy chce, aby do końca 2009 roku przychody z działalności CitiFinancial, sieci oferującej usługi consumer finance, stanowiły 15-17% przychodów operacyjnych banku ogółem.

Powiedział w czwartek prezes banku Sławomir Sikora.

Bank otworzył już 100 placówek CitiFinancial, oferujących pożyczki gotówkowe i kredyty konsolidacyjne klientom detalicznym, a do końca tego roku liczba ta ma się zwiększyć do 125 oddziałów. Wartość portfela kredytowego klientów CitiFinancial na koniec czerwca przekroczyła 750 mln zł.

„Do tej pory zainwestowaliśmy w ten projekt 15 mln USD i osiągnęliśmy już próg rentowności. W pierwszym półroczu tego roku ta działalność przyniosła nam 6 mln zł zysku brutto. W ciągu trzech kolejnych lat spodziewamy się dalszego dodatniego wpływu na wynik finansowy” – powiedziała Lidia Jabłonowska-Luba, członek zarządu banku.

Kolejny etap inwestycji, w wyniku którego do końca 2007 roku ma powstać 200 placówek CitiFinancial, potrwa kolejne 2-3 lata. Oddziały będą powstawać w mniejszych miastach (40-50 tys. mieszkańców). Oferta banku zostanie uzupełniona o produkty kartowe dla klientów detalicznych.

Bank otworzył dwa centra operacyjne – w Warszawie i Łodzi. To drugie obsługuje Polskę oraz takie kraje, jak Rosja, Słowacja i Rumunia w zakresie rachunkowości zarządczej, raportowania i przygotowywania strategii.

Zysk brutto Citibanku Handlowego wzrósł do 444 mln zł w I półroczu 2006 roku wobec 401 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł na koniec czerwca 343 mln zł wobec 318 mln zł rok wcześniej.

Na wynik pierwszego półrocza wpłynęły transakcje jednorazowe, które przyniosły jednorazowy wpływ wysokości 117,3 mln zł.

„Jesteśmy zadowoleni z wyników tego półrocza, bo w zakresie zysku brutto zysk wzrósł o 10% licząc rok do roku, a zysk netto o ponad 8%. W drugim półroczu nie spodziewamy się transakcji jednorazowych, które zaważyłyby na wyniku” – powiedział prezes Citibanku Handlowego.

Sikora spodziewa się, że ten rok będzie bardzo dobry dla banku.

„Powrót do zysków z działalności w segmencie małych i średnich firm, który zaobserwowaliśmy w pierwszym półroczu powinien pozytywnie przełożyć się także na wyniki banku w II półroczu. Spodziewamy się także dalszego wzrostu portfela kredytowego” – powiedział Sikora.

Bank podtrzymał także pozycję lidera na rynku papierów dłużnych (20% udziałów w rynku). Przeprowadził także emisję wartości 215 mln zł 20-letnich obligacji dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Na koniec I połowy roku bank wydał 1,04 mln zł kart płatniczych. Do 613 tys. wzrosła liczba detalicznych kart kredytowych (12% wzrostu licząc rok do roku). Bardzo dobrze sprzedawały się także produkty inwestycyjne i ubezpieczeniowe.

Wynik odsetkowy spadł do 508,1 mln zł w pierwszym półroczu z 522,3 mln zł rok wcześniej ze względu na niższe stopy procentowe oraz obniżkę oprocentowania kart kredytowych, którą bank wprowadził pod koniec I półrocza 2005 roku. Wynik z tytułu prowizji wzrósł do 302,4 mln zł wobec 283,7 mln zł rok wcześniej dzięki produktom inwestycyjnym i ubezpieczeniowym.

„Zgodnie z deklaracjami strategiczne znaczenie dla nas ma utrzymanie dyscypliny kosztowej. I nad tym będziemy pracowali także w drugiej połowie roku” – zapowiedział prezes Sikora.

Koszty ogółem banku spadły na koniec półrocza o 2% licząc rok do roku. Bank zanotował wzrost kosztów o 32% w obszarze CitiFinancial, jednak zostały one częściowo zrównoważone przez rosnące przychody z tego segmentu.

Wskaźnik koszty do dochodów spadł w I półroczu tego roku do 67,3% wobec 71,8% w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Prezes liczy na dalszą poprawę rentowności banku. Zwrot na kapitale wzrósł w II półroczu do 11,7% z 9,1% rok wcześniej. Zwrot na aktywach poprawił się do 1,9% z 1,6% na koniec pierwszego półrocza 2005 roku.

„Poruszamy się w dobrym kierunku i liczę na to, że te wskaźniki uda się jeszcze poprawić w tym roku” – uważa Sikora.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Citibank Handlowy chce osiągać 15-17% przychodów z consumer finance

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl