SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Continental: Rynek opon w Polsce wzrósł o 4% w 2005 r.

Rynek opon w Polsce (opony do aut osobowych, dostawczych, a także 4x4) zwiększył się w 2005 roku o ok. 4% r/r do 7,677 mln sztuk, szacuje firma Continental Opony Polska (COP).

Szybszy niż oczekiwano wzrost to efekt m.in. surowej zimy, która zdynamizowała rynek opon zimowych.

„Ostatnie dwa miesiące zdecydowały o wzrostach. Wyjątkowo ostra zima spowodowała, że zwiększyło się zainteresowanie oponami zimowymi” – powiedział Piotr Kuć z COP podczas konferencji prasowej w środę.

W pierwszych dwóch miesiącach 2006 roku rynek zwiększył się o 2,6% r/r, dodał.

Rynek polski rozwijał się szybciej, niż Continental prognozował jeszcze we wrześniu 2005. Wówczas firma oczekiwała wzrostu całego rynku o ok. 2%.

Polska jest na szóstym miejscu w Europie pod względem liczby sprzedawanych opon (pierwszą pozycję niezmiennie zajmują Niemcy z niemal 46 mln sprzedanych sztuk).

W całej Europie sprzedano w zeszłym roku 203 mln opon, o 1% więcej niż w 2004, przy czym rynek opon letnich zmniejszył się o 2% do 150 mln, a rynek „zimówek” wzrósł o 9% do 56mln.

W Polsce tendencje są podobne. Rynek opon zimowych rośnie o wiele szybciej niż rynek opon letnich. Sprzedaż opon letnich zwiększyła się w zeszłym roku o 2,2% do 4,234 mln sztuk, podczas gdy zimowych opon sprzedano 3,443 mln, o 6,5% więcej niż w 2004 roku.

Wzrost sprzedaży COP na rynku polskim są lepsze niż wyniki całego rynku. Firma odnotowała w 2005 roku wzrost sprzedaży o 16,4%, a w szczególności sprzedaż opon letnich wzrosła o 21,3%, a zimowych – o 10,7%. Firma szacuje, że jej udział w rynku zwiększył się w 2005 do 15,2% z 13,6% w roku 2004 i 12,2% w 2003.

Jednocześnie COP obserwuje zmianę struktury sprzedaży opon na rynku polskim: spada udział opon z segmentu budżetowego, przy rosnącym udziale segmentu premium w ogólnej sprzedaży. W Polsce udział klasy premium w rynku wzrósł do 25% w roku ubiegłym w porównaniu do 10% w 2000.

Dla porównania, w Europie Zachodniej udział klasy premium przewyższa 50%. W grupie premium Continental cieszy się mocną pozycją. Tej wiosny spółka wprowadziła na rynek polski nową flagową oponę letnią tej klasy: ContiSportContact3, która zastąpiła poprzedni model ContiSportContact2.

Marki środka (klasy medium) mają w Polsce 15% udziału w rynku (wzrost z 5% w 2000 r.), podczas gdy w Europie Zachodniej udział tej klasy od kilku lat utrzymuje się na poziomie ok. 25%. Wciąż najwięcej miejsca zajmują w Polsce tzw. marki budżetowe – 60%, ale ich udział systematycznie spada (w 2000 roku ich udział wynosił 84%). W Europie Zachodniej marki budżetowe maja tylko ok. 17% udział w rynku.

Jednocześnie rośnie również udział w rynku opon z wyższych klas prędkościowych. „Jest to związane z trendami na rynku samochodowym, gdzie producenci produkują coraz mocniejsze i szybsze samochody o coraz większej masie całkowitej. Do tego mamy coraz szerszą ofertę tuningową” – powiedział Dariusz Wójcik, marketing manager COP.

Continental Opony Polska to polski oddział niemieckiego koncernu Continental AG. Prowadzi działalność handlową i dystrybucyjną w zakresie opon grupy Continental, czyli marek: Continental, Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Gislaved, Wiking, General Tire.

Continental: Rynek opon w Polsce w 2006 roku zwiększy się o 4% do 8 mln sztuk

Rynek opon w Polsce (opony do aut osobowych, dostawczych i 4x4) wzrośnie o ok. 4% w 2006 do 8 mln sztuk, szacuje Jerzy Mendala, dyrektor handlowy Continental Opony Polska (COP).

„Realnie możemy mówić podobnym wzroście, jaki mieliśmy w zeszłym roku, czyli o 4%, co oznacza, że łączny wolumen wyniósłby ok. 8 mln sztuk” – powiedział agencji ISB Mendala w środę.

„Wiele zależy od tego, jaka będzie zima, która determinuje sprzedaż opon zimowych” – dodał.

Wcześniej w środę, podczas konferencji prasowej Continental poinformował, że w pierwszych dwóch miesiącach 2006 roku rynek zwiększył się o ok. 2,6% r/r, a w całym 2005 – o 4% do 7,677 mln sztuk.

Sprzedaż opon letnich zwiększyła się w zeszłym roku o 2,2% do 4,234 mln sztuk, podczas gdy zimowych opon sprzedano 3,443 mln, o 6,5% więcej niż w 2004 roku, szacuje Continental.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Continental: Rynek opon w Polsce wzrósł o 4% w 2005 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl