SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz bardziej darmowy internet

Prawie o połowę zmniejszyła się w ciągu 2005 roku liczba nadawców pobierających opłaty za dostęp do treści na swoich stronach internetowych.

Wynika z raportu brytyjskiej Association of Online Publishers (AOP).

Organizacja, której członkami są m.in. agencja Reuters, FT.com (Financial Times), BBC, The Economist Group i Guardian Unlimited ujawniła, że opłaty za treści w swoich serwisach internetowych stosuje jedynie 37% jej członków, w porównaniu z 63% w roku 2005. Według ankiety wśród nadawców, 41% zysków z internetu pochodzi z reklam na stronach, płatne treści dają 18% zysku, a sponsoring 9%. Wzrosła ilość nadawców, którzy nie przewidują wprowadzenia opłat za publikowane w internecie materiały – z 18% w 2004 do 41 % w 2006.

Bill Murray, przewodniczący AOP, podkreśla, że użytkownicy internetu mają silne przekonane, że zawartość sieci musi być darmowa. Większość nadawców dzięki sprawnie działającemu rynkowi reklam w internecie, prawdopodobnie przekonało się, że nie ma większego sensu zmuszać ludzi do płacenia.

Jednocześnie Murray przewiduje, że w dłuższej perspektywie wzrośnie ilość nadawców wprowadzających opłaty dla klientów korzystających ze staranne wyselekcjonowanych informacji wysokiej jakości (np. sfera B2B).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coraz bardziej darmowy internet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl