SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfrowy Polsat z niższymi wpływami i 679,2 mln zł zysku. Mniej klientów, ale więcej sprzedanych usług

W trzech kwartałach br. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała nieznacznie niższe wpływy ze sprzedaży niż rok wcześniej i o 30 proc. niższy zysk netto. Liczba jednostkowych usług abonamentowych sprzedanych przez firmę wzrosła o kilka proc., a liczba klientów nieznacznie zmalała.

Tobias Solorz, prezes Cyfrowego PolsatuArticle

Od stycznia do września br. wpływy Grupy Cyfrowy Polsat ze sprzedaży wyniosły 7,19 mld zł, o 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto firmy zmalał w skali roku z 977,8 mln zł do 679,2 mln zł.

Koszty operacyjne spółki zwiększyły się z 5,71 mld zł do 5,93 mld zł, czyli o 3,8 proc. Procentowo najbardziej wzrosły (15,5 proc.) wydatki na amortyzację, utratę wartości i likwidację - z 1,26 mld zł do 1,476 mld zł.

W samym trzecim kwartale Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 2,39 mld zł (wobec 2,41 mld zł rok wcześniej) i 269,8 mln zł zysku netto (przed rokiem było to 502,5 mln zł).

Na koniec września br. Grupa Cyfrowy Polsat miała sprzedanych 16,54 mln jednostkowych usług (RGU), o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba sprzedanych usług abonamentowych wzrosła w skali roku o 4,8 proc. do 13,02 mln, w tym płatnej telewizji - o 6,4 proc. do 4,68 mln, telefonii komórkowej - o 1,7 proc. do 6,62 mln, a internetu - o 13,5 proc. do 1,72 mln. Liczba klientów abonamentowych spółki zmalała o 1,3 proc. do 5,86 mln, a średnie wpływy od każdego abonenta (ARPU) wzrosły o 0,6 proc. do 88,6 zł.

Na koniec września br. firma miała też sprzedanych 3,53 mln usług prepaidowych, o 11,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Średnie wpływy z każdej sprzedanej usługi zmalały w skali roku z 19 do 18,7 zł.

Na koniec minionego kwartału z oferty SmartDom korzystało 1,23 mln klientów Grupy Cyfrowy Polsat, o 37 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy było to 900 tys. Wskaźnik rezygnacji z usług firmy (churn) zmalał w skali roku z 10,2 do 8,5 proc.

- III kwartał jest kolejnym okresem potwierdzającym wysoką skuteczność obranej przez nas strategii - w ciągu roku zwiększyliśmy bazę usług kontraktowych o niemal 600 tysięcy. Systematycznie rosnące ARPU i dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay przekładają się na bardzo dobre wskaźniki finansowe Grupy, które decydują o stabilności naszego biznesu i pozwalają na jego stały rozwój. Jesteśmy zadowoleni z rekordowo niskiego w naszej branży poziomu wskaźnika churn, na który wpływ miała zwiększająca się liczba klientów korzystających z usług kontraktowych i oferty multiplay. Oczekujemy, że zaprezentowane pozytywne trendy utrzymają się w najbliższych kwartałach - komentuje Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat z niższymi wpływami i 679,2 mln zł zysku. Mniej klientów, ale więcej sprzedanych usług

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
30% niższy zysk netto- cała reszta o zwiększonej ilości sprzedaży usług to zwykła socjotechnika.
odpowiedź
User
Alfons
Proszę zwrócić uwagę mimo wszystko na sukces WP.PL. Wielki wzrost zysku netto do... 30mln.
Telewizja nadal miażdży, ale potrzebuje świeżej krwi i nowych pomysłów. Pieniądze jeszcze ma. ALe za 5 lat w tym tempie będzie remis.
Obudź się Polsacie!!!
odpowiedź
User
theSpeech
Może mistrzostwa w piłce nożnej odbijają się Solorzowi czkawką. Ja sam czekam do końca umowy i koniec mojej przygody z ignorantami i zwykłymi oszutami...
odpowiedź
User
Igorro
Rzeczywiście zysk netto 30% niższy to dość sporo, ale polsat jako grupa poczynił w ostatnim czasie wiele inwestycji nie tylko w spółki, ale też infrastrukturalne. To z pewnością miało wpływ na wynik finansowy, choć jak na polskie warunki to wynik znakomity - w prywatnej spółce.
odpowiedź
User
Litza
Źle to nima. Trzeba zauważyć, że to jest tylko niższy zysk, a nie strata. Sprzedają więcej usług, a więc ludziom odpowada smart dom. Pasuje ogólnie to, że przy łączeniu usług są bonusy, i to wymierne bonusy finansowe.
odpowiedź