SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfry+: w 2007 nowe kanały i usługi

Canal+ Cyfrowy, do której należy Cyfra+, zakończył 2006 rok osiągając 150 mln zł zysku netto i zdobywając 917 000 abonentów.

Właściciel Canal+ Cyfrowy –Telewizyjna Korporacja Partycypacyjna SA (TKP) – zakończyła 2006 rok osiągając 150 mln zł zysku netto. Zgodnie ze standardami US GAAP przychody firmy wyniosły 850 mln zł, a kwota EBIT (Earnings Before Interest and Tax) 196 mln zł. Wyniki skonsolidowane TKP SA dotyczą działalności spółki Canal+ Cyfrowy. To najlepszy wynik w hitorii działania firmy na rynku polskim.

Jak podano w komunikacie dobry rezultat finansowy spółka osiągnęła m.in. dzięki poszerzaniu pakietu oferowanych usług w ramach konsekwentnej polityki programowej oraz systematycznego wzrostu bazy abonenckiej - Cyfra+ to obecnie 917 000 gospodarstw domowych.

„Od dwóch lat utrzymujemy kilkunastoprocentowy wzrost przychodów firmy, taki też zakładamy w 2007 roku. Podobną dynamikę ma wzrost liczby naszych abonentów. Jeśli chodzi o cash flow, w 2006 wzrósł w stosunku do roku poprzedniego o 30%, co pozwoli nam zrealizować w tym roku znaczące inwestycje. Jednocześnie spodziewamy się zamknąć rok co najmniej takim zyskiem netto jak ubiegłoroczny” powiedział Arnaud de Villeneuve, prezes Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o.  

Przypomnijmy, że w zeszłym roku wystartowała nowa platforma cyfrowa N należąca do Grupy ITI.  - Uruchomienie N przysłużyło się całej naszej branży, bo nowy gracz promował telewizję satelitarną, wydając duże pieniądze na reklamę - mówi "GW" Arnaud de Villeneuve, prezes zarządu spółki Canal+ Cyfrowy. Skorzystali również konsumenci, bo pozostałe platformy musiały bronić się przed ofensywą N, obniżając ceny i wprowadzając nowe usługi.

Jacques Aymar de Roquefeuil, dyrektor zarządzający Canal+ Cyfrowy, szacuje liczbę abonentów N na koniec minionego roku na blisko 40 tys. W listopadzie Cyfrowy Polsat poinformował o przekroczeniu miliona abonentów. Szefowie Cyfry+ planują pokonanie tej bariery dopiero w tym roku.

W minionym roku spółka rozpoczęła dystrybucję oferty Cyfry+ poprzez videostradę tp (CYFRA+ DSL). Jesienią Canal+ Cyfrowy wdrożył mobile TV, wprowadzając produkowane przez siebie programy do oferty Orange World. W 2006 r. spółka uruchomiła również nowy kanał Kuchnia.tv, zainwestowała w odnowienie i poszerzenie pakietu sportowych praw telewizyjnych wygrywając przetargi na ligę angielską, Puchar Anglii, ligi włoską i hiszpańską, NBA, WNBA, Grand Prix na żużlu, rozgrywki Golden League, Puchar Sześciu Narodów w rugby oraz NFL. W grudniu C+ rozpoczął emisję w wysokiej rozdzielczości, proponując tym samym po raz pierwszy w Polsce ofertę premium w jakości High Definition. Łączne inwestycje operatora w Polsce wyniosły w ubiegłym roku 35 mln zł.

W 2007 roku C+ chce kontynuować dotychczasową strategię rozwoju. Spółka planuje poszerzenie portfolio kanałów telewizyjnych, a także inwestycje w rozwój projektu HD. Od 2007 roku Cyfra+ udostępniać będzie widzom nowe kanały i usługi, m.in. HBO Comedy, kanały w HD oraz możliwość cyfrowej rejestracji oglądanych programów dzięki technologii PVR. W następnej kolejności Cyfra+ rozpocznie projekt VoD. Oprócz działań programowych, w 2007 roku realizowana będzie inwestycja w budowę nowej siedziby, a także rozwijany będzie serwis oraz program lojalnościowy dla abonentów.

W 2004 roku spółka zanotowała 107 mln zł zysku netto i 698 mln zł przychodu. W 2005 roku zysk netto spółki wyniósł 266 mln zł, a przychód 767 mln zł. Jeśli chodzi o zysk netto, był on rekordowy w 2005 roku, co wynika z pozytywnego efektu odroczonego podatku dochodowego. Dla porównania, bez uwzględnienia tego efektu wynik netto w 2005 wyniósłby 140 mln zł, a w 2006 - 185 mln.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cyfry+: w 2007 nowe kanały i usługi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl