SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dobre wyniki TVP

Zysk netto Telewizji Polskiej w 2002 r. wyższy o ponad 60 procent niż w 2001 roku

W poniedziałek zarząd TVP S.A. zapoznał się z przedbilansowymi wynikami ekonomicznymi Spółki osiągniętymi w 2002 roku. Zysk netto Telewizji Polskiej w 2002 r. jest wyższy o ponad 60 procent niż w 2001 roku. Wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego stanowiły w 2002 roku ponad 511 mln zł, na programy o charakterze misyjnym TVP wydała niemal 660 mln zł, wzrosły przychody, zmniejszyły się koszty działalności Spółki - to najważniejsze konkluzje bilansu finansowego TVP.

TVP S.A. zakończyła 2002 rok zyskiem netto w wysokości 51,3 mln zl. Jest on wyższy od uzyskanego w 2001 roku o 19,6 mln zł. Na taki wynik finansowy złożyły się m.in. wzrost przychodów z 1 660,1 mln zł w 2001 r. do 1 687,8 mln zł w 2002 r. oraz zmniejszenie kosztów działalności Spółki o ponad 31 mln zł. w porównaniu z 2001 r. Było to możliwe dzięki prowadzonej od 2000 roku systematycznej reformie TVP S.A. W jej wyniku m.in. zmniejszyło się zatrudnienie z 5884 etatów w 2001 r. do 5021 etatów w 2002 r. (stan na dzień 31. XII), a z tytułu wynagrodzeń wypłacono w 2002 r. o niemal 8 mln zł mniej niż w 2001 r.

Z satysfakcją należy odnotować znaczny wzrost w 2002 r. przychodów TVP pochodzących ze sprzedaży programów, usług, licencji, telesprzedaży, audiotele i operacji finansowych. TVP S.A. uzyskała z tego tytułu 190, 6 mln zł – o ponad 71 mln zł więcej niż w 2001 r., i o ponad 40 mln zł więcej niż planowano - informuje TVP.

Z abonamentu radiowo-telewizyjnego TVP S.A. otrzymała w 2002 r. 511, 3 mln zł – o 1,8 mln zł więcej niż w 2001 roku. Na programy o charakterze komercyjnym, tj. seriale polskie i zagraniczne, telenowele, filmy fabularne, programy rozrywkowe TVP wydała w 2002 r. ponad 300 mln zł.

Wynik finansowy TVP S.A. osiągnięty w 2002 r. jest badany przez niezależnego audytora.

- Na dobre wyniki TVP składa się kilka czynników: w skali makro restrukturyzacja całej firmy, a w skali mikro większa skuteczność Biura Reklamy TVP S.A. Na pewno należy podkreślić sukces TVP, jeśli chodzi o ściągnięcie pieniędzy z rynku, szczególnie w tak trudnej sytuacji rynkowej, jaka miała miejsce w ubiegłym roku - mówi "Gazecie Wyborczej" Piotr Piętka, zastępca dyrektora ds. mediów w domu mediowym Starcom. Według Piętki dobre wyniki to zasługa bliższej współpracy przy ustalaniu ramówki z Biurem Reklamy TVP S.A oraz większej elastyczności biura w negocjowaniu umów reklamowych.

- Biuro Reklamy TVP było w ubiegłym roku dużo bardziej elastyczne niż w 2001 r., właśnie dlatego udało się im ściągnąć więcej pieniędzy z rynku - potwierdza "GW" Cezary Gadomski z domu mediowego Media Direction.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl