SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Drugi sezon „Top Chef” miał 1,7 mln widzów. 13 mln zł z reklam

Drugą edycją programu „Top Chef” oglądało średnio 1,69 mln widzów. Polsat w czasie nadawania show zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, a w grupie 16-49 był drugi. Wpływy z reklam wyniosły 12,5 mln zł.

Article

„Top Chef 2” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.35, w okresie od 5 marca do 21 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność premierowych odcinków formatu w tym okresie wyniosła 1,69 mln widzów. Przełożyło się to na 10,90 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 15,43 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Dodajmy, iż finałowy odcinek serii przyciągnął przed ekrany 2,12 mln widzów i był to najchętniej oglądany odcinek programu w obu edycjach. Jego udział wyniósł odpowiednio 15 proc. i 20,2 proc.

Właśnie zakończona seria reality-show miała nieco mniej widzów niż nadawana jesienią ub.r. premierowa edycja formatu, którą śledziło średnio 1,79 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 11,94 proc. i 16,36 proc. (więcej na ten temat).

W czasie emisji „Top Chef” Polsat zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Liderem była Dwójka emitująca „Na dobre i na złe”, „Na sygnale” oraz filmy, co przełożyło się na 25,85 proc. udziału. Drugą pozycję zajęła TVP1 (mecze Ligi Mistrzów, filmy fabularne, „Rolnik szuka żony” i debata przedwyborcza; 11,79 proc.), natomiast czwarte miejsce przypadło TVN („Na Wspólnej”, „W11-Wydział Śledczy”, „Bitwa o dom”; 10,86 proc.).

Natomiast w grupie komercyjnej Polsat był drugi, przegrał tylko z TVP2. Trzecia była Jedynka, a czwarty - TVN.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2

3 996 530

25,85%

20,25%

TVP1

1 823 334

11,79%

12,07%

Polsat - Top Chef

1 685 076

10,90%

15,43%

TVN

1 679 708

10,86%

10,86%


Wpływy z reklam przy emisji premierowych odcinków „Top Chefa” w wiosennej ramówce wyniosły 12,53 mln zł. Natomiast jesienią ub.r. format z reklam przyniósł 21,93 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Jednogłośną decyzją jury drugą edycję programu wygrał Sebastian Olma, który obok tytułu drugiego polskiego „Top Chefa” i statuetki, otrzymał również 100 tys. zł.

Trzecia seria formatu na antenie Polsatu pojawi się jesienią br. Trwają już poszukiwania uczestników do niej (dowiedz się więcej).

W programie „Top Chef” w różnych zadaniach kulinarnych rywalizuje 14 kucharzy. Ocenia ich czteroosobowe jury, w którego składzie są: Wojciech Modest Amaro, Ewa Wachowicz, Joseph Seeletso i Maciej Nowak. Gospodarzem show jest Grzegorz Łapanowski, a produkuje go firma Jake Vision.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Drugi sezon „Top Chef” miał 1,7 mln widzów. 13 mln zł z reklam

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Najlepszy program kulinarny w TV.
35 22
odpowiedź
User
Ham
Smakowity do porzygania :)
15 37
odpowiedź
User
Do: Ham-ki z TVP Jedynki
Masz świetny gust, słownictwo i resortowe wychowanie.
25 13
odpowiedź
User
bat na debili
@up, nie mówisz nam mówić że pracujesz z w telewizji publicznej, kogo to obchodzi buraku?
8 9
odpowiedź
User
TV_Lover
Żałosny programik...
10 16
odpowiedź