SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży wzrost „Newsweeka” w I półroczu 2013, ostro w dół „Wprost” i „Uważam Rze”

W I półroczu 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Najwięcej zyskał “Newsweek” a udany debiut zanotowały dwa nowe magazyny: „W Sieci” i „Do Rzeczy”.

Duży wzrost „Newsweeka” w I półroczu 2013, ostro w dół „Wprost” i „Uważam Rze”

Liderem sprzedaży ogółem w I półroczu br. pozostał katolicki „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W I półroczu 2013 roku jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 0,86 proc. i wyniosła 144 404 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował tygodnik „Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 0,52 proc. do 125 409 egz. Ostatnią lokatę podium zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z miejsca czwartego. W analizowanym okresie jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 124 467 egz., po wzroście o 11,03 proc.

Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 108 852 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Jego średni wynik w I półroczu br. uplasował się na poziomie 97 456 egz.

Pierwszy numer „W Sieci” pojawił się w listopadzie ub.r. (początkowo magazyn był dwutygodnikiem). Natomiast pierwsze wydanie tygodnika „Do Rzeczy” ukazało się w styczniu br.

Największy spadek w I półroczu br. zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 84,88 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 20 074 egz., co było najniższym wynikiem w historii tego tygodnika. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca drugiego na dziewiąte. W maju br. „Uważam Rze” przekształcane było stopniowo w tytuł dla małych i średnich przedsiębiorców. Wprowadzanie zmiany zakończono w czerwcu br. (więcej na ten temat).

>>> “Newsweek” i “Polityka” z ogromną przewagą nad “W Sieci” i “Do Rzeczy” - dane za czerwiec 2013

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 350

145 210

144 404

205 072

146 638

145 650

Polityka

182 241

125 409

125 409

185 956

124 787

124 764

Newsweek Polska

190 956

132 006

124 467

176 619

134 292

112 105

W Sieci

237 442

108 865

108 852

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

199 605

106 232

97 456

-

-

-

Sieci

197 621

94 899

94 889

-

-

-

Wprost

159 269

135 957

64 764

174 869

127 485

79 376

Gazeta Polska

135 899

61 485

60 839

137 735

65 064

64 389

Uważam Rze

71 731

20 359

20 074

224 635

133 205

132 733

Przegląd

57 104

19 047

19 047

60 908

20 718

20 718

Przekrój

44 732

23 200

17 960

56 564

27 283

21 473

Tygodnik Powszechny

38 120

20 386

17 570

37 418

22 815

16 770

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duży wzrost „Newsweeka” w I półroczu 2013, ostro w dół „Wprost” i „Uważam Rze”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Sprawdzone metody brukowców: sprzedać byle co, krzycząc wniebogłosy (np. dzisiejsza rzekoma dymisja Rostowskiego) - oto cały Newsweek. To zwiększa sprzedaż, bo przyciąga najgłupszych, a tych zawsze jest najwięcej. A jak się jeszcze wspomni, że są inteligentni i wykształceni, to będą kupować do emerytury. Tak się strzyże frajerów.
58 22
odpowiedź
User
rh minus
Taka prosta recepta, a jakoś reszcie trudno doskoczyć do wiodącej trójki... A krzyczeć wniebogłosy Karnowscy czy Lisicki potrafią, oj potrafią!
23 46
odpowiedź
User
Mike
I znowu ten "chytry" pelikan i jego "beduińskie" wywody. Ja wiem Yogipisdonogi, że jakoś zarobić musisz ale czy szef nie zwracał Ci ostatnio uwagi, że ciągle pieprzysz i solisz to samo? Zrób lepiej relaunch bo ostatnio zasypiam przy twoich komentarzach.
21 49
odpowiedź
User
Były dziennikarz
Sprawdzona metoda PMPG na dorżnięcie każdego pisma- płacić współpracownikom tyle co kasjerce w Tesco lub żerować na darmowych studentach. Następne w kolejce Gazeta Wyborcza.
25 14
odpowiedź
User
m1
I znowu ten _ strzyżony frajer_ yogi jak mu tam, ciekawe ile mu płacą za ten bełkot;-(
16 30
odpowiedź