SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży wzrost wydatków na reklamę

Wydatki na reklamę w mediach wyniosły ponad 1 011 mln złotych

Tak duży wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca, w połączeniu z ogólną tendencją związaną z początkiem roku, pozwala na optymistyczne prognozy. Najprawdopodobniej już w kwietniu rynek reklamowy pobije kolejny rekord wydatków ustanowiony w październiku 2003 roku (1 145 mln zł) - wynika z danych Expert Monitor.

Wydatki na reklamę w Telewizji wyniosły 601,60 mln zł, tj. około 161,6 mln zł więcej (+36,7%) w porównaniu do poprzedniego miesiąca i o ponad 21,3 mln złotych więcej (+3,6%) niż w marcu 2003 roku. Tradycyjnie w pierwszych miesiącach roku obserwujemy wzrost wydatków w telewizji - jednak tegoroczny wzrost był minimalnie niższy od średniej z ostatnich 8 lat (średnia 37,9%). Taki wynik należy jednak uznać za sukces, w porównaniu do wyników z zeszłego roku, gdzie zanotowaliśmy wzrost 23% dla porównywalnego okresu.

Przychody Radia wzrosły o ponad 17,04 mln złotych (+23,8%) w stosunku do lutego i wyniosły 88,78 mln zł. Wzrost wydatków w Radiu, w stosunku do marca 2003, to około 13 mln zł (+17,4%). Średni wzrost wydatków tego medium pomiędzy lutym, a marcem za ostatnie 8 lat wynosi 31,4%, więc i w przypadku tego medium znajdujemy się poniżej średniej.

Marzec był miesiącem wzrostu przychodów Gazet ogólnopolskich i regionalnych. Wydatki wzrosły o około 41 mln zł (+32,7%) w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniosły 166,01 mln zł. Zanotowaliśmy duży, ponad 28,8%, wzrost wydatków w porównaniu do marca 2003, jednak wzrost ten w dużej części wynika z rozszerzania monitoringu.

Rynek Magazynów osiągnął przychód w wysokości 155,04 mln zł. W lutym wydano o ponad 34 mln zł mniej (wzrost +28,7%). W porównaniu do marca 2003 wydatki wzrosły o ponad 20 mln zł (+15,3%).

Analizując udziały rynkowe poszczególnych mediów w badanym okresie nie zauważamy rewolucyjnych zmian. Mimo ogólnej tendencji zmniejszania się udziału Telewizji w wydatkach reklamowych, w marcu Telewizja zyskała - kosztem Radia i Magazynów.

W pierwszym kwartale roku 2004 reklamodawcy wydali na reklamę ponad 2413 mln zł. To kolejny rekord, który do tej pory jest ustanawiany rokrocznie.

Okres Przychód

1996 I kw. 384,54 mln
1997 I kw. 548,42 mln
1998 I kw. 901,86 mln
1999 I kw. 1 271,09 mln
2000 I kw. 1 396,19 mln
2001 I kw. 1 820,84 mln
2002 I kw. 1 909,42 mln
2003 I kw. 2 197,56 mln
2004 I kw. 2 413,97 mln

Opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duży wzrost wydatków na reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl