SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dynamiczny rozwój branży badawczej

Według corocznego raportu 'Global Market Research Report' organizacji ESOMAR, w 2005 roku branża badawcza rozwijała się najbardziej dynamicznie w swojej historii.

Według autorów raportu, szacowany globalny obrót w branży badań rynku wyniósł w 2005 roku 23.290 milionów USD i miał 7 proc. tempo wzrostu (rzeczywiste tempo wzrostu skorygowane o inflację wyniosło 4,3 proc.). Kraje Azji z regionu Pacyfiku i nowe państwa członkowskie UE miały 7,4 proc. rzeczywistego tempa wzrostu, co pokazuje potencjał tych rynków.

Państwa Starej UE miały 5.4 proc. tempa wzrostu, 1 punkt powyżej średniej globalnej. Wraz z szacowanym na 10.437 milionów USD obrotem, Europa pozostaje regionem generującym największe obroty w dziedzinie badań rynku (45 proc. całości rynku), za nią jest Ameryka Północna (8.295 milionów USD i 36 proc. obrotu).

ESOMAR w swoim raporcie szacuje tempo wzrostu w kolejnych latach na poziomie 4 – 6 proc., co oznacza, że branża badań rynku pozostanie w najbliższym czasie bardzo dochodowym segmentem. Nowe państwa członkowskie UE i Azja pozostają najbardziej dynamicznie rozwijającymi się rynkami. Autorzy raportu zwracają również uwagę na sukces nowych technologii w badaniach respondentów, takich jak np. badania przez internet, które wśród wszystkich wykorzystywanych obecnie metod stanowią 20 proc.

Najszybciej rozwijające się rynki to Łotwa (34 proc. wzrostu), Chiny (25 proc.), Tajlandia (23 proc.), Bułgaria (22 proc.) i Malezja (20 proc.). Wśród największych rynków najszybciej rósł rynek francuski (o 3.2 proc.), następnie Niemcy (o 2.8 proc.), USA (o 2.1 proc.) i Japonia (o 2 proc.). W Wielkiej Brytanii wzrost był stabilny i wyniósł 0,1 proc.
Internet coraz ważniejszy w badaniach.

Z opracowania „Global Market Research Report” wynika również, że badania online odgrywają w tej chwili kluczową rolę w badaniach rynku na całym świecie, ich liczba od roku 2004 wzrosła z 11 do 20 proc.

W tym samym czasie radykalnie spadła liczba przeprowadzanych wywiadów face-to-face. Obecnie metoda ta jest wykorzystywana jedynie w przypadku 21 proc. badań, podczas gdy w roku 2004 obejmowała ona 31 proc. wszystkich przeprowadzanych badań. Najbardziej popularną metodą zbierania danych są wywiady telefoniczne. Stanowią one 22 proc. pośród wszystkich wykorzystywanych metod i ich ilość w porównaniu do roku 2004  spadła o 2 punkty procentowe. Stosunek badań ilościowych do jakościowych pozostaje stały i wynosi w przybliżeniu 80 do 20.

„Oczekujemy kontynuacji znacznego tempa wzrostu branży w najbliższej przyszłości napędzanego przez dobrą sytuację gospodarczą, wzrost popytu ze strony klientów na stałe międzynarodowe projekty badawcze i badania wartości dodanej bazujące na konsultingu” -  powiedziała Veronique Jeannin, dyrektor ESOMAR. „W najbliższym czasie branża stanie w obliczu presji obniżania cen, ponieważ firmy przerzucają oszczędności z przeprowadzania badań online na klientów, co prawdopodobnie zostanie zrównoważone przez popyt na wyniki z bardziej skomplikowanych narzędzi badań online”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dynamiczny rozwój branży badawczej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl