SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki regionalne mniej z reklam. Media Regionalne w dół, ale Polskapresse w górę

W I połowie br. polskie gazety Polskapresse cennikowo zarobiły z reklam 6 proc. więcej niż rok wcześniej, za to dzienniki Mediów Regionalnych - 11 proc. mniej. Wśród konkretnych tytułów najwyższe wpływy zanotowały „Gazeta Pomorska” i „Express Ilustrowany”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wszystkie polskie gazety regionalne w I półroczu cennikowo zarobiły z reklam (bez autopromocji) 315,5 mln zł, czyli 8,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Przypomnijmy, że przychody wszystkich dzienników wyniosły 995,3 mln zł, będąc o 8,4 proc. niższe niż przed rokiem (zobacz szczegółowe dane).

>>> Wszystkie dzienniki regionalne straciły w I półroczu 2012

Gazety wydawane przez Polskapresse zanotowały w I półroczu cennikowe wpływy z reklam w wysokości 196,8 mln zł, czyli 5,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przy czym w tej kwocie aż 151,6 mln zł (4,5 proc. więcej niż przed rokiem) stanowią przychody dzienników „Polska” („Polska Dziennik Zachodni”, „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Dziennik Bałtycki”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Polska Gazeta Wrocławska”, „Polska Gazeta Krakowska”), przy czym sporo miejsca zajmują w nich informacje ogólnopolskie - takie same we wszystkich tych gazetach. Z kolei 15,3 mln zł (wzrost o 34,3 proc. w skali roku) zarobił z reklam „Tele Magazyn” dołączany do dzienników Polskapresse.

>>> Wszystkie dzienniki straciły w I półroczu, „Rzeczpospolita” najbardziej na minusie

9 gazet wydawanych przez Media Regionalne łącznie zarobił cennikowo z reklam 83,1 mln zł, czyli 11,1 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast wpływy reklamowe „Expressu Bydgoskiego” i „Nowości” - wydawanych przez Express Media - wyniosły 15,7 mln zł (spadek aż o 48,3 proc. w skali roku), a 3 pozostałych dzienników regionalnych („Gazeta Olsztyńska”, „Kurier Szczeciński”, „Super Nowości”) - 19,8 mln zł, czyli 26,8 proc. mniej niż przed rokiem.

Wśród poszczególnych gazet dwie najwięcej zarabiające na reklamach - „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) i „Express Ilustrowany” (Polskapresse) - zwiększyły swoje przychody w tym zakresie - odpowiednio o 12,5 i 27,7 proc. Za to cennikowe wpływy reklamowe „Dziennika Polskiego” (Polskapresse) spadły w skali roku o 19,9 proc., „Głosu Dziennika Pomorza” (Media Regionalne) - o 13,3 proc., a „Expressu Bydgoskiego” - aż o 44,3 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet regionalnych (bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PLI-VI.2012I-VI.2011
Gazeta Pomorska18 751 703 zł16 670 937 zł
Express Ilustrowany16 997 356 zł13 311 417 zł
Dziennik Polski12 952 983 zł16 162 383 zł
Głos Dziennik Pomorza12 332 845 zł14 237 162 zł
Express Bydgoski11 227 348 zł20 170 186 zł

Dołącz do dyskusji: Dzienniki regionalne mniej z reklam. Media Regionalne w dół, ale Polskapresse w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
s
PP zyskuje bo przejęła DP
odpowiedź