SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-maile nie zawsze czytelne

Elektroniczna korespondencja powinna być szybkim i wygodnym środkiem komunikacji, ale okazuje się, że jest inaczej.

Wielu użytkowników nie wie jak napisać przejrzysty i czytelny email, a to powoduje, że w firmach traci się wiele czasu na "odszyfrowywanie" korespondencji - donosi Information Mapping Inc. (IMI).

Sondaż przeprowadzony przez IMI objął 600 osób będących pracownikami różnych gałęzi przemysłu. Większość ankietowanych stanowiły osoby na stanowiskach kierowniczych.

Codzienne czytanie emaili zajmuje im od 1 do 3 godzin dziennie (ilość czasu zadeklarowana przez 65% badanych). Tyle samo mogą poświęcić na odpisywanie.

Zdecydowana większość, bo aż 80% badanych uważa, że umiejętność pisania czytelnych e-maili ma bardzo duże znaczenie. Nieco ponad trzecia część badanych twierdzi, że na "rozszyfrowanie" niepoprawnie napisanych e-maili traci od 30-60 minut dziennie, a ponad połowa twierdzi, że do 30 minut.

Najczęściej wskazywane przez respondentów trudności w odczytywaniu korespondencji to:

Niejasne tłumaczenie tego, czego nadawca oczekuje od odbiorcy.

Bałagan w treści listu.

Brak istotnych informacji lub ich "pogrzebanie" w stosie tych mniej ważnych.

Przesadna wylewność nadawcy, który zamiast krótkiej notki przesyła nam kilkadziesiąt kilobajtów tekstu.

Wniosek z przedstawionych badań wydaje się oczywisty. Jeśli uda się nauczyć pracowników w jaki sposób pisać listy, może to wpłynąć na szybkość i efektywność ich działania. A kiedy uda się już to osiągnąć pozostają jeszcze inne problemy: nawyk pisania do znajomych, spam, wirusy...

 Opr: Marcin Maj - di.com.pl

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: E-maile nie zawsze czytelne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl