SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

eMarketer - niemal 2 mld z reklam w grach

Reklamy w grach wideo będą przynosić coraz więcej.

Zdaniem analityków firmy eMarketer do 2011 roku rynek reklam w grach będzie generować 1,938 mld dolarów. W roku 2006 było to niecałe 700 mln dolarów. Roczny wzrost na rynku reklamy w grach (CAGR, Compound Annual Growth Rate) ocenia się na około 23 proc.

Z pieniędzy kierowanych na reklamy umieszczane w grach tylko w Stanach Zjednoczonych około 344 mln dolarów będzie przeznaczone na tzw. 'advergames", czyli gry budowane z myślą o promocji produktu. W minionym roku na tego typu zadania przeznaczono tam około 164 mln dolarów.

Liderem rynku reklamy w grach mają być Stany Zjednoczone. Odpowiadać będą one za niemal miliard (969 mln) z dolarów kierowanych na taką reklamę w 2011 roku.

eMarketer przypomina, że pomysł z reklamami w grach wcale nie jest nowy. Już lata temu w konsolach Atari 2600 można było spotkać się z napisami Marlboro. Nieco później pojawiały się tytuły jak Zool, którego zadaniem prócz sprawdzania zręczności graczy było przedstawianie marki Chupa Chups.

Na rozwój rynku reklamy w grach ma wpływ m.in. popularyzowanie się tej formy rozrywki oraz rosnące wśród reklamodawców przekonanie, że gry mogą być odpowiednią platformą dla ich materiałów. W tym roku wydatki na reklamę w grach mają sięgnąć 1,003 mld dolarów.

Źródło: TG Daily - pclab.pl

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: eMarketer - niemal 2 mld z reklam w grach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl