SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Epoka lodowcowa 2" numerem 1 pierwszego półrocza 2006

Polacy niechętnie chodzą latem do kina. Ale jeśli już się wybiorą, wybierają filmy dla dzieci i polskie komedie.

Pierwszy kwartał tego roku obiecywał wiele: 11,6 mln Polaków zostawiło w kinach 165,4 mln zł. Spodziewano się, że do końca roku suma ta wzrośnie od ponad miliarda złotych. Jednak drugi kwartał, czyli okres od kwietnia do lipca, przyniósł zaledwie 92,6 mln zł, wydane przez 6,4 mln osób. Powodem tak drastycznego spadku frekwencji był mundial. Okres wakacyjny w Polsce też nie sprzyja wypadom do kina. - Co prawda większość kin ma już klimatyzację, ale trzeba do nich dojechać - mówi przedstawiciel Forum Film Krzysztof Dużyński. Forum Film jest dystrybutorem "Piratów z Karaibów: Skrzyni umarlaka". Film obejrzało do tej pory 233 tys. widzów. - Zważywszy na sezon wakacyjny i upały, film również w Polsce odniósł kolosalny sukces - dodaje Dużyński. Jak twierdzi, zdecydowali się na premierę latem, by "odczarować wakacje".

Obraz, który bije wszelki rekordy oglądalności w Ameryce, nie pokonał jednak w Polsce animacji, w tym "Epoki lodowcowej 2: Odwilż". Drugą część losów sympatycznych zwierzaków obejrzało prawie dwa miliony Polaków. Dobrymi wynikami może pochwalić się także "Czerwony Kapturek - Prawdziwa historia", "Dżungla", "Bambi II" i "Auta". Ich sukces łatwo wytłumaczyć: są znakomicie zrealizowane, zabawne zarówno dla dzieci, jak i rodziców, swych głosów użyczają bohaterom znani aktorzy, a promują je największe sieci, jak McDonald's i Burger King. Poza tym, Polacy bardzo lubią polskie komedie - "Tylko mnie kochaj" obejrzało 1,7 mln widzów, "Ja wam pokażę!" - 1,18 mln, a "Francuski numer" oraz "Hi Way" - ponad 200 tys. osób. Spodziewanym sukcesem okazał się także "Jan Paweł II".

Mało popularne jest u nas ambitne kino. Głośna "Tajemnica Brokeback Mountain" Anga Lee zebrała tylko 160 tys. widzów, "Good Night, and Good Luck" George'a Clooneya - 40 tys., a "Capote" nie znalazł się w pierwszej trzydziestce. W pierwszej piętnastce uplasowało się jedynie "Monachium" i "Duma i uprzedzenie". Frekwencja "Wszyscy jesteśmy Chrystusami" Marka Koterskiego wypadła niespodziewanie dobrze, zbierając ponad 200 tysięcy widzów.

Jeszcze w sierpniu Polacy będą mogli pójść na "Miami Vice" z Colinem Farrellem i Jamiem Foxxem. Natomiast jesienią wchodzi "S@motność w sieci" i "Casino Royale", a zimą - "Apocalypto" Mela Gibsona. Może to poprawić tegoroczne zyski ze sprzedaży biletów. Kina mają w związku z tym cały czas nadzieję, że uda im się zakończyć rok rekordowymi wpływami.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Epoka lodowcowa 2" numerem 1 pierwszego półrocza 2006

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl