SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Europejskie kłopoty z zakupami online

Brytyjczycy największymi w Europie ofiarami internetowych zakupów.

Głównym zarzutem wobec dostawców są kłopoty z dostarczaniem zakupionych produktów. Liczba skarg na zagranicznych sprzedawców z sieci wzrosła w minionym roku o trzy czwarte. Niemal połowa zarzutów dotyczyła niedostarczenia zamówionego towaru.

Dane pochodzą z sieci ECC (European Consumer Centres), instytucji których zadaniem jest rozwiązywanie zagranicznych kłopotów związanych z zakupami towarów i usług. Według raportu największa liczba skarg pochodziła od kupujących w sieci Brytyjczyków. O ile w 2004 roku do ECC dotarło 2544 zgłoszeń ze strony klientów, w roku minionym było to 3775 skarg.

46 proc. dotyczyło kłopotów z dostarczeniem towarów. 25 proc. wiązało się z defektami zakupionych przedmiotów lub różnicą otrzymanego towaru w stosunku do prezentowanej przez sprzedającego oferty. 8 proc. zgłoszeń dotyczyło problemów finansowych, a wiele z nich kłopotów z zawyżaniem ceny przez sprzedającego. Podobna liczba zgłoszeń objęła problemy z umowami i kłopoty z ewentualnym anulowaniem zamówienia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Europejskie kłopoty z zakupami online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl