SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook blisko 14 mln użytkowników, tracą portale

W lutym br. Facebook zanotował kolejny rekord popularności - odwiedziło go prawie 14 mln polskich użytkowników. Za to spadki odwiedzalnośći zanotowały Onet, Wirtualna Polska z Orange, Interia, Allegro i NK.pl.

Facebook blisko 14 mln użytkowników, tracą portale

Według badania Megapanel PBI/Gemius, w lutym br. strony Google odwiedziło 17,25 mln polskich użytkowników, 95 tys. mniej niż rok wcześniej. W tym czasie Facebook zyskał 780 tys. real users i osiągnął rekordową odwiedzalność w naszym kraju. Natomiast zasięg YouTube’a wzrósł o 285 tys. real users.

Za to spore spadki zanotowały największe portale horyzontalne. Onet stracił w skali roku 290 tys. real users, WP z Orange - 605 tys., Gazeta.pl - 150 tys., a Interia - 325 tys. Natomiast strony o2.pl miały aż o 1,13 mln użytkowników mniej niż w lutym ub.r.

Strony Allegro zanotowały 545 tys. real users mniej niż przed rokiem, a NK.pl - aż 3,25 mln mniej. Za to witryny GG Network zyskały w skali roku aż 3,28 mln real users. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 248 388 87,73%  
2 facebook.com 13 970 909 71,06%  
3 youtube.com 13 475 948 68,54%  
4 Grupa Onet.pl 13 163 833 66,95% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 030 787 61,19% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 916 765 60,61% tak
7 Grupa Interia.pl 11 298 168 57,46% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 078 021 56,34% tak
9 Grupa Wikipedia 10 147 940 51,61%  
10 Grupa O2.pl 8 914 611 45,34% tak
11 Grupa GG Network 8 434 032 42,90% tak
12 Grupa Nk.pl 8 011 851 40,75%  
13 Grupa Ringier Axel Springer 6 127 267 31,16% tak
14 Grupa Polskapresse 5 913 110 30,07% tak
15 Grupa Murator 5 753 903 29,27% tak
16 adobe.com 4 840 537 24,62%  
17 Grupa Next Infor 4 716 501 23,99% tak
18 Grupa Money.pl 4 643 713 23,62% tak
19 Grupa Microsoft 4 547 862 23,13%  
20 Grupa Spilgames 4 384 900 22,30%  


Wśród stron objętych audytem site-centric niezmiennie przewodzi pięć największych portali i Allegro. W dalszej części zestawienia oprócz GG Network spore wzrosty w skali roku zanotowały Ringier Axel Springer (800 tys. real users), Murator (580 tys. real users) i Edipresse (600 tys. real users), za to Next Infor stracił 865 tys. real users. Wzrost Edipresse i spadek Next Infor wynika głównie z tego, że w sierpniu ub.r. ta pierwsza firma kupiła od drugiej serwis Gotujmy.pl (więcej na ten temat).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 163 833 66,95%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 030 787 61,19%
3 Grupa Gazeta.pl 11 916 765 60,61%
4 Grupa Interia.pl 11 298 168 57,46%
5 Grupa Allegro.pl 11 078 021 56,34%
6 Grupa O2.pl 8 914 611 45,34%
7 Grupa GG Network 8 434 032 42,90%
8 Grupa Ringier Axel Springer 6 127 267 31,16%
9 Grupa Polskapresse 5 913 110 30,07%
10 Grupa Murator 5 753 903 29,27%
11 Grupa Next Infor 4 716 501 23,99%
12 Grupa Money.pl 4 643 713 23,62%
13 Grupa Media Regionalne 4 348 182 22,12%
14 filmweb.pl 4 333 231 22,04%
15 dobreprogramy.pl 4 160 948 21,16%
16 Grupa TVN 4 099 570 20,85%
17 Grupa Edipresse.pl 3 938 620 20,03%
18 Grupa NextWeb Media 3 078 420 15,66%
19 tablica.pl 2 946 446 14,99%
20 Grupa Panorama Firm 2 692 945 13,70%


Google.pl odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 430 tys. mniej. Onet.pl stracił 350 tys. real users, wp.pl - 515 tys., allegro.pl - 450 tys., a interia.pl - 715 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 648 249 84,68%  
2 facebook.com 13 970 909 71,06%  
3 youtube.com 13 475 948 68,54%  
4 onet.pl 12 126 181 61,68% tak
5 google.com 11 963 395 60,85%  
6 wp.pl 10 563 724 53,73% tak
7 allegro.pl 10 278 232 52,28% tak
8 wikipedia.org 10 084 462 51,29%  
9 gazeta.pl 8 762 818 44,57% tak
10 nk.pl 7 969 810 40,54%  
11 interia.pl 6 667 944 33,91% tak
12 chomikuj.pl 6 401 531 32,56% tak
13 blogspot.com 5 685 887 28,92%  
14 adobe.com 4 840 537 24,62%  
15 ceneo.pl 4 500 698 22,89% tak
16 filmweb.pl 4 333 231 22,04% tak
17 gry.pl 4 268 736 21,71%  
18 dobreprogramy.pl 4 160 948 21,16% tak
19 n-mobile.net 4 037 876 20,54%  
20 goodgamestudios.com 3 667 490 18,65%  

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook blisko 14 mln użytkowników, tracą portale

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eso
Kiedyś taki onet był portalem informacyjnym. Teraz jest celebrycko-plotkarskim. Więc chyba nic dziwnego, że spada.
24 9
odpowiedź
User
Ala
@eso, gdyby onet został tylko przy poważnych newsach to spadki miałby większe
13 18
odpowiedź
User
adf
Onet to taki "wielkomiejski" Pudelek.
18 8
odpowiedź
User
Yogi
Krew, polityka, seks, afery, aferki - kolejnosc dowolna, znudzily sie ludowi, wiec ogladalnosc spada.
19 8
odpowiedź
User
Koleś
A jakie nowe treści wnoszą portale horyzontalne... sprawne przeklejanie?
12 8
odpowiedź