SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook blisko 14 mln użytkowników, tracą portale

W lutym br. Facebook zanotował kolejny rekord popularności - odwiedziło go prawie 14 mln polskich użytkowników. Za to spadki odwiedzalnośći zanotowały Onet, Wirtualna Polska z Orange, Interia, Allegro i NK.pl.

Według badania Megapanel PBI/Gemius, w lutym br. strony Google odwiedziło 17,25 mln polskich użytkowników, 95 tys. mniej niż rok wcześniej. W tym czasie Facebook zyskał 780 tys. real users i osiągnął rekordową odwiedzalność w naszym kraju. Natomiast zasięg YouTube’a wzrósł o 285 tys. real users.

Za to spore spadki zanotowały największe portale horyzontalne. Onet stracił w skali roku 290 tys. real users, WP z Orange - 605 tys., Gazeta.pl - 150 tys., a Interia - 325 tys. Natomiast strony o2.pl miały aż o 1,13 mln użytkowników mniej niż w lutym ub.r.

Strony Allegro zanotowały 545 tys. real users mniej niż przed rokiem, a NK.pl - aż 3,25 mln mniej. Za to witryny GG Network zyskały w skali roku aż 3,28 mln real users. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 248 38887,73% 
2facebook.com13 970 90971,06% 
3youtube.com13 475 94868,54% 
4Grupa Onet.pl13 163 83366,95%tak
5Grupa Wirtualna Polska - Orange12 030 78761,19%tak
6Grupa Gazeta.pl11 916 76560,61%tak
7Grupa Interia.pl11 298 16857,46%tak
8Grupa Allegro.pl11 078 02156,34%tak
9Grupa Wikipedia10 147 94051,61% 
10Grupa O2.pl8 914 61145,34%tak
11Grupa GG Network8 434 03242,90%tak
12Grupa Nk.pl8 011 85140,75% 
13Grupa Ringier Axel Springer6 127 26731,16%tak
14Grupa Polskapresse5 913 11030,07%tak
15Grupa Murator5 753 90329,27%tak
16adobe.com4 840 53724,62% 
17Grupa Next Infor4 716 50123,99%tak
18Grupa Money.pl4 643 71323,62%tak
19Grupa Microsoft4 547 86223,13% 
20Grupa Spilgames4 384 90022,30% 


Wśród stron objętych audytem site-centric niezmiennie przewodzi pięć największych portali i Allegro. W dalszej części zestawienia oprócz GG Network spore wzrosty w skali roku zanotowały Ringier Axel Springer (800 tys. real users), Murator (580 tys. real users) i Edipresse (600 tys. real users), za to Next Infor stracił 865 tys. real users. Wzrost Edipresse i spadek Next Infor wynika głównie z tego, że w sierpniu ub.r. ta pierwsza firma kupiła od drugiej serwis Gotujmy.pl (więcej na ten temat).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg
1Grupa Onet.pl13 163 83366,95%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 030 78761,19%
3Grupa Gazeta.pl11 916 76560,61%
4Grupa Interia.pl11 298 16857,46%
5Grupa Allegro.pl11 078 02156,34%
6Grupa O2.pl8 914 61145,34%
7Grupa GG Network8 434 03242,90%
8Grupa Ringier Axel Springer6 127 26731,16%
9Grupa Polskapresse5 913 11030,07%
10Grupa Murator5 753 90329,27%
11Grupa Next Infor4 716 50123,99%
12Grupa Money.pl4 643 71323,62%
13Grupa Media Regionalne4 348 18222,12%
14filmweb.pl4 333 23122,04%
15dobreprogramy.pl4 160 94821,16%
16Grupa TVN4 099 57020,85%
17Grupa Edipresse.pl3 938 62020,03%
18Grupa NextWeb Media3 078 42015,66%
19tablica.pl2 946 44614,99%
20Grupa Panorama Firm2 692 94513,70%


Google.pl odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 430 tys. mniej. Onet.pl stracił 350 tys. real users, wp.pl - 515 tys., allegro.pl - 450 tys., a interia.pl - 715 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 648 24984,68% 
2facebook.com13 970 90971,06% 
3youtube.com13 475 94868,54% 
4onet.pl12 126 18161,68%tak
5google.com11 963 39560,85% 
6wp.pl10 563 72453,73%tak
7allegro.pl10 278 23252,28%tak
8wikipedia.org10 084 46251,29% 
9gazeta.pl8 762 81844,57%tak
10nk.pl7 969 81040,54% 
11interia.pl6 667 94433,91%tak
12chomikuj.pl6 401 53132,56%tak
13blogspot.com5 685 88728,92% 
14adobe.com4 840 53724,62% 
15ceneo.pl4 500 69822,89%tak
16filmweb.pl4 333 23122,04%tak
17gry.pl4 268 73621,71% 
18dobreprogramy.pl4 160 94821,16%tak
19n-mobile.net4 037 87620,54% 
20goodgamestudios.com3 667 49018,65% 

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Facebook blisko 14 mln użytkowników, tracą portale

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eso
Kiedyś taki onet był portalem informacyjnym. Teraz jest celebrycko-plotkarskim. Więc chyba nic dziwnego, że spada.
odpowiedź
User
Ala
@eso, gdyby onet został tylko przy poważnych newsach to spadki miałby większe
odpowiedź
User
adf
Onet to taki "wielkomiejski" Pudelek.
odpowiedź