SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook ujawnia kolejne błędy w statystykach i obiecuje naprawę

Facebook przyznał się do kolejnych błędów w podawaniu reklamodawcom i wydawcom danych dotyczących statystyk użytkowników w serwisie. Tym razem chodzi o nieprawidłowe szacunki zasięgów przyszłych kampanii i liczbę reakcji przy transmisjach wideo. Platforma zapowiada jak najszybszą naprawę wykrytych usterek.

Po raz pierwszy Facebook przyznał się do podawania fałszywych statystyk pod koniec września br. Wówczas chodziło o nieprawidłowe dane dotyczące czasu spędzanego przez użytkowników przy oglądaniu wideo, które były zawyżane.

Eksperci w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl uznali to wówczas za spore nadużycie zaufania partnerów do Facebooka, nie spodziewali się jednak większych konsekwencji dla serwisu. Teraz może się okazać, że cierpliwość reklamodawców i wydawców względem Facebooka się wyczerpie. Serwis przyznał się bowiem oficjalnie do kolejnych nieścisłości.

W komunikacie Facebook ujawnił, że szybkiego naprawienia wymaga system przewidywanego przez platformę zasięgu i skuteczności przyszłych kampanii organizowanych na platformie. Okazuje się, że przez błędy algorytmu statystyki ujawniane partnerom zaburzają rzeczywisty obraz tego w jaki sposób użytkownicy powinni przyjąć kolejne działania reklamowe przygotowywane przez konkretną firmę i jak skuteczna będzie ostatecznie kampania. W komunikacie nie zdradzono szczegółowo gdzie tkwią największe błędy, ograniczono się jedynie do stwierdzenia że prognozy mogą być błędne w zakresie ok. 10 proc.

To nie wszystko. Facebook przyznał również, że kolejny błąd tkwi w systemie zliczania i prezentowania reakcji pozostawionych przez użytkowników oglądających transmisje na żywo nadawane w serwisie. Dotyczy to także lajków i liczby udostępnień materiału.

Serwis stara się bagatelizować błędy twierdząc, że nie powinny one mieć większego znaczenia dla polityki reklamodawców i wydawców, bowiem margines błędu jest stosunkowo niewielki.

W III kwartale br. przychody reklamowe Facebooka wyniosły 6,8 mld dol. i były wyższe o 59 proc. rok do roku, a zysk netto - 2,3 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Facebook ujawnia kolejne błędy w statystykach i obiecuje naprawę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sceptyczny
Agencje i tak będą się tam pchały bo gdzie znajdą drugie miejsce. Ilości na targety muszą się gdzieś wyrabiać :)
odpowiedź