SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook upraszcza ustawienia prywatności i przeglądanie informacji wysyłanych serwisowi

Facebook wprowadził nową aktualizację ustawień prywatności, bezpieczeństwa i reklam. Zmiany pozwolą użytkownikom na szybsze odnajdywanie i rozumienie poszczególnych funkcji i narzędzi. Prostsze będzie także przeglądanie, pobieranie i usuwanie informacji przesłanych do Facebooka.

Mark Zuckerberg, CEO Facebooka Article

Kluczowe aktualizacje obejmują dostęp do ustawień na urządzeniach mobilnych. Menu, składające się do tej pory z 20 różnych ekranów, uproszczono i zaprojektowano tak, by w jednym miejscu zgromadzić wszystkie niezbędne ustawienia.

Kolejny obszar zmian to opcje prywatności, bezpieczeństwa i reklam. W menu „Opcja Prywatność – skróty" znalazły się przystępne wyjaśnienia tego jak działają poszczególne funkcje, takie jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe czy preferencje reklamowe.

Facebook przeprojektował również narzędzia do przeglądania, pobierania i usuwania swoich danych. Menu w nowej odsłonie pozwala prościej przeglądać, pobierać i usuwać różne informacje udostępnione w przeszłości na Facebooku, w tym posty, zdjęcia, reakcje, historię wyszukiwania czy dodane kontakty.

- Wydarzenia zeszłego tygodnia pokazały, jak wiele pracy czeka nas, by egzekwować nasze zasady i pomóc ludziom zrozumieć działanie Facebook i możliwości zarządzania danymi. Usłyszeliśmy, że ustawienia prywatności i inne ważne narzędzia są zbyt trudne do znalezienia, i że musimy zrobić więcej, by informować ludzi o naszych działaniach - czytamy we wpisie na blogu Facebooka.

Afera Cambridge Analytica szkodzi Facebookowi

Od ponad tygodnia trwa kryzys Facebooka, który zapoczątkowały informacje amerykańskich i brytyjskich mediów o tym, że dane 50 milionów członków serwisu zostały nielegalnie wykorzystane do celów komercyjnych przez ośrodek Cambridge Analytica. Notowania spółki Marka Zuckerberga na giełdzie każdego dnia spadają - od wybuchu afery, łącznie o ponad kilkanaście procent. W kolejnych dniach pojawiły się następne oskarżenia firmy o naruszenia prywatności. Facebook miał gromadzić informacje o połączeniach telefonicznych i wiadomościach SMS wymienianych przez użytkowników Messengera i Facebooka Lite.

Szefostwo Facebooka na łamach największych gazet w USA i Wielkiej Brytanii opublikowało całostronnicowe przeprosiny dla swoich użytkowników.

Z najnowszego sondażu Reutersa i firmy Ipsos wynika, że Facebookowi ufa 41 proc. Amerykanów, podczas gdy Amazonowi - 66 proc.

W 2017 roku Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook upraszcza ustawienia prywatności i przeglądanie informacji wysyłanych serwisowi

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Cukierburg
Komunikat jest prosty:
"jechaliśmy was świadomie bez mydła, opowiadając historię o łączeniu świata i czynieniu go otwartym, ale teraz będziemy to robić bardziej subtelnie, tylko nie zabierajcie swoich pieniędzy!"
11 8
odpowiedź
User
pustostan
Co nie zmienia faktu, że jest jednym z najbardziej zjadających czas serwisów i jednym z najbardziej uzależniających, należy używać go możliwie jak najmniej i nie ulegać temu wyidealizowanemu światu online, to samo tyczy się Instagrama, który przyciąga użytkowników, głównie płci żeńskiej. Fenomen tych serwisów polega na tym, że ludzie wierzą we wszystko to co zobaczą, mało kto w dzisiejszych czasach ufa sobie na słowo, oni to wykorzystali. Druga rzecz to fakt, że została użyta psychologia do niewłaściwych celów, znając pragnienia, słabostki oraz emocje użytkowników profiluje się treści pod nich, tak by wywołać u nich zaangażowanie, ciągłą chęć interakcji. Mechanizm uzależnienia od social mediów jest podobny do uzależnienia od papierosów, też występują gwałtowne skoki dopaminy w mózgu, czujemy satysfakcję i relaks z przebywania w serwisie, a po opuszczeniu go czujemy się przygnębieni i samotni. Kolejną rzeczą jest fakt, że osoby prezentują tam wybrane urywki z ich życia, tylko to czym można się pochwalić, poszczycić i to napędza machinę rywalizacji, bo trzeba pokazać, że u mnie też jest super i tak dalej. Smartfony też nie byłyby tak uzależniające, gdyby nie sterty aplikacji od niemal wszystkiego, do nauki, do rozrywki, do informacji i wszystkie projektowane tak by ściągać jak najwięcej uwagi użytkownika. To tylko dowód na to jak można poprzez rozwijanie idei społeczeństwa informacyjnego uzależnić go od każdej technologii, która ma dostęp do internetu( tzw. smart). Weźmy do tego jeszcze algorytmy, sztuczną inteligencję i robotyczną automatyzację i nie musimy myśleć, pracować, starać się o cokolwiek i tak rodzi się społeczne rozleniwienie, marazm twórczy( słaba muzyka, słabe filmy w kinach) i życie mimo wielu technologicznych udogodnień staje się bezkształtne, bezwartościowe i nudne, pozbawione jakiejkolwiek fantazji. Do niczego.
12 8
odpowiedź