SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

W styczniu br. serwisy Gazeta.pl odwiedziło więcej użytkowników niż strony Allegro.pl. Natomiast zasięg Facebooka wzrósł o 300 tys. real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. strony Google odwiedziło minimalnie mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, ale i tak zanotowały one wzrost zasięgu o 0,36 punktu proc. Natomiast witryny Onetu zyskały w porównaniu z grudniem ub.r. niecałe 100 tys. real users, a NK.pl – ponad 50 tys. Nieznaczne wzrosty liczby użytkowników osiągnęły też Wirtualna Polska i YouTube.

Z kolei strony Gazeta.pl odwiedziło prawie 200 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu awansowały one na 6. miejsce, wyprzedzając serwisy Allegro.pl, które zanotowały spadek liczby użytkowników o ok. 50 tys.

Facebook zbliżył się do poziomu 10 mln polskich użytkowników – w styczniu zyskał ich ok. 300 tys. w porównaniu z grudniem. Natomiast strony Wikipedii odwiedziło ponad 600 tys. więcej real users z Polski.

Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowały również strony Inforu, Polskapresse i Money.pl. W porównaniu  grudniem zyskały one, odpowiednio, ponad 200 tys., ok. 400 tys. i ok. 700 tys. real users. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 726 80791,83% 
2Grupa Onet.pl13 434 13373,75%tak
3Grupa Nasza-klasa.pl12 318 24367,62% 
4Grupa Wirtualna Polska12 168 79066,80%tak
5youtube.com11 797 07564,76% 
6Grupa Gazeta.pl11 715 76464,32%tak
7Grupa Allegro.pl11 577 46163,56%tak
8Grupa Interia.pl11 447 05662,84%tak
9Grupa O2.pl10 258 22356,31%tak
10facebook.com9 886 19754,27% 
11Grupa Wikipedia9 421 40551,72% 
12Grupa GG Network5 989 06032,88%tak
13Grupa Microsoft5 712 75431,36% 
14Grupa Ringier Axel Springer5 200 72028,55%tak
15Grupa Polskapresse5 043 56927,69%tak
16Grupa Infor4 964 20327,25%tak
17Grupa Money.pl4 915 20226,98%tak
18dobreprogramy.pl4 481 14324,60%tak
19Grupa Orange4 237 30623,26% 
20Grupa Spolecznosci.pl4 093 51122,47%tak



W grupie stron objętych audytem site-centric
warto zauważyć, że dobreprogramy.pl i filmweb.pl zyskały po niecałe 400 tys. użytkowników, serwisy Pkt.pl – ponad 400 tys.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo*
objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl73,75%13 434 133
2Grupa Wirtualna Polska66,80%12 168 790
3Grupa Gazeta.pl64,32%11 715 764
4Grupa Allegro.pl63,56%11 577 461
5Grupa Interia.pl62,84%11 447 056
6Grupa O2.pl56,31%10 258 223
7Grupa GG Network32,88%5 989 060
8Grupa Ringier Axel Springer28,55%5 200 720
9Grupa Polskapresse27,69%5 043 569
10Grupa Infor27,25%4 964 203
11Grupa Money.pl26,98%4 915 202
12dobreprogramy.pl24,60%4 481 143
13Grupa Spolecznosci.pl22,47%4 093 511
14Grupa Pf.pl21,82%3 975 220
15Grupa Media Regionalne20,09%3 659 980
16Grupa Pkt.pl19,31%3 517 458
17filmweb.pl18,98%3 456 697
18Grupa Murator18,94%3 449 328
19Grupa Edipresse.pl17,57%3 200 010
20Grupa Pino17,20%3 133 360



Najpopularniejsze domeny zanotowały minimalne wzrosty odwiedzalności
. W czołowej piątce najbardziej – o 0,73 punktu proc. – wzrósł zasięg NK.pl, za to bardzo minimalnie zmniejszył się zasięg YouTube’a. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl             15 944 422    87,53% 
2nk.pl             12 310 585    67,58% 
3onet.pl             12 103 530    66,45%tak
4youtube.com             11 797 075    64,76% 
5google.com             11 723 372    64,36% 
6allegro.pl             10 999 294    60,38%tak
7wp.pl             10 947 952    60,10%tak
8facebook.com                9 886 197    54,27% 
9wikipedia.org                9 333 537    51,24% 
10interia.pl                8 192 668    44,98%tak
11gazeta.pl                7 938 457    43,58%tak
12chomikuj.pl                5 547 550    30,45%tak
13wrzuta.pl                4 942 598    27,13%tak
14ceneo.pl                4 600 870    25,26%tak
15o2.pl                4 572 048    25,10%tak
16blogspot.com                4 540 048    24,92% 
17zumi.pl                4 520 679    24,82%tak
18dobreprogramy.pl                4 481 143    24,60%tak
19blox.pl                4 430 102    24,32%tak
20microsoft.com                4 327 926    23,76% 



Na stronach Allegro.pl wykonano w styczniu prawie 400 tys. odsłon więcej niż miesiąc wcześniej
. Serwisy Onetu zanotowały prawie 200 mln odsłon więcej, a witryny Wirtualnej Polski – ponad 150 mln więcej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo*
objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy
(real users)
1Grupa Allegro.pl5 802 114 11211 577 461
2Grupa Onet.pl3 265 043 47013 434 133
3Grupa Wirtualna Polska2 591 405 53112 168 790
4Grupa Interia.pl1 352 645 96211 447 056
5Grupa O2.pl1 258 006 63610 258 223
6Grupa Gazeta.pl1 254 660 01111 715 764
7Grupa Spolecznosci.pl850 714 4584 093 511
8Grupa Spilgames*303 736 6253 083 252
9filmweb.pl220 591 0543 456 697
10Grupa GG Network213 099 9405 989 060


Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich 18 minut więcej niż w grudniu. W przypadku Wirtualnej Polski ten wzrost wyniósł aż 33 minuty. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo*
objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl   81 849 181    06:05:3313 434 133
2Grupa Wirtualna Polska  78 528 049    06:27:1212 168 790
3Grupa Allegro.pl  63 213 909    05:27:3611 577 461
4Grupa Interia.pl   45 400 874    03:57:5811 447 056
5Grupa O2.pl    35 188 377    03:25:4910 258 223
6Grupa Gazeta.pl    27 842 386    02:22:3511 715 764
7Grupa GG Network      11 290 200    01:53:065 989 060
8Grupa Spolecznosci.pl      9 724 787    02:22:324 093 511
9Grupa Spilgames*       8 025 606    02:36:113 083 252
10Grupa Eska       6 457 819    04:26:001 456 614
11Grupa Eurozet       5 071 655    07:07:19712 116
12wyspagier.pl        4 474 739    02:22:291 884 230
13joemonster.org        2 447 533    01:36:281 522 231
14Grupa TVN        2 384 482    00:55:072 595 787
15filmweb.pl          2 157 359    00:37:273 456 697
16poszkole.pl         1 887 101    01:29:061 270 757
17Grupa Polskapresse         1 861 065    00:22:085 043 569
18Grupa Media Regionalne        1 655 396    00:27:083 659 980
19nokaut.pl        1 337 839    00:29:582 679 040
20Grupa Ringier Axel Springer         1 250 563    00:14:265 200 720


Z Gadu-Gadu skorzystało w styczniu prawie 300 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał w Polsce niecałe 150 tys. real users, a Skype – prawie 200 tys. Nieznaczne wzrosty liczby użytkowników odnotowały też Winamp i Ipla. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp.nazwazasięgaktywne programy**audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu38,03%6 927 558tak
2Windows Media Player24,89%4 533 956 
3Komunikator Skype24,15%4 398 339 
4Winamp13,56%2 469 235 
5Ipla12,44%2 265 764 
6OpenFM5,67%1 032 830 
7RealPlayer3,62%658 648 
8Komunikator Windows Live Messenger2,11%384 711 
9Komunikator Tlen.pl2,09%381 252tak
10VLC media player2,06%374 565 
11Aplikacja Google Desktop2,00%365 028 
12QuickTime1,54%280 460 
13Google Earth1,48%269 654 
14iTunes1,13%206 021 
15Komunikator AQQ1,13%205 663tak
16BestPlayer1,07%195 707 
17KMplayer0,72%130 676 
18AIMP0,67%122 854 
19Czytnik RSS Paseczek0,53%96 521 
20GOM Player0,47%84 722 


* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 14 926. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lisek
Nie dajcie się reklamom w necie! Firefox +adblock i macie 0 reklam!
odpowiedź
User
malAC
Gazeta.pl to obecnie zdecydowanie najlepszy portal w Polsce. Poza ciekawą i czytelną grafiką jako jedyny portal oferuje naprawdę dobre teksty i materiały.
Osobiste bardzo mnie irytują ,,chwytliwe i mocne'' tytuły artykułów na stronach głównych portali powstałe tylko aby na podany link weszło możliwie najwięcej osób ( to przez system prowizyjnych zarobków związanych z unikalnymi użytkownikami ). szerze polecam też stronę www.nocuje.net - ale to trochę z innej ,,turystycznej'' bajki. Pozdrawiam
odpowiedź
User
lolek
gazeta.pl to wyborcza:P
odpowiedź