SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam, „DGP” i „GW” - mniej

W marcu br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły z reklam prawie 4 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Wyborcza”, a spore wzrosty osiągnęły „Fakt” i „Super Express”.

<!-- 0.6996s -->

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich dzienników były o 3,8 proc. niższe niż rok wcześniej – jeśli liczyć je bez autopromocji, a o 2,1 proc. niższe – jeżeli uwzględniać autopromocję. Same wydatki gazet na autopromocję wzrosły natomiast cennikowo o 31 proc.

Liderująca w segmencie dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam o 16 proc. mniej niż w marcu ub.r., natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) – o 19,4 proc. mniej. Ponad 10-procentowe spadki przychodów reklamowych zanotowały też „Metro” (Agora) i „Rzeczpospolita” (Presspublica) – odpowiednio 11,3 i 10,1 proc.

Czytaj więcej: Kantar Media zmierzy wydatki reklamowe w polskim internecie

Z drugiej strony „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 23 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Super Express” (Murator) – 19,9 proc. więcej. Natomiast wpływy reklamowe „Polski The Times” (Polskapresse) wzrosły w skali roku o 9,8 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji)
 WIRTUALNEMEDIA.PL III.2011 III.2010
Gazeta Wyborcza 61 003 085 zł 72 582 149 zł
Polska The Times 27 048 428 zł 24 635 277 zł
Fakt 23 027 690 zł 18 720 261 zł
Rzeczpospolita 14 373 217 zł 15 984 199 zł
Super Express 10 219 809 zł 8 521 657 zł
Metro 8 150 231 zł 9 186 714 zł
Dziennik Gazeta Prawna 7 764 562 zł 9 635 754 zł
monitorowane tytuły razem 197 688 605 zł 205 410 919 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 211 005 016 zł 215 609 767 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 13 316 411 zł 10 198 848 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” i „Super Express” więcej z reklam, „DGP” i „GW” - mniej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
Skoro Polski The Times ma lepsze wyniki, to dlaczego ludzie w Polsce Dzienniku Zachodnim zpierda..... za głodowe stawki, a kierownictwo tegoż chylącego się do upadku szmatławca trwoni kasę na lewo i prawo.
8 8
odpowiedź
User
A17
Stosy niesprzedanej Wyborczej straszą na półkach, kto chce się jeszcze tam reklamować? Zostali ostatni wierni czytelnicy, głównie dziadki po 60-tce...
8 8
odpowiedź