SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fiat przeprasza Chiny za reklamę z Richardem Gere'em

Koncern Fiat oficjalnie przeprosił w piątek Chiny za telewizyjnąreklamę najnowszego modelu Lancii Delty z udziałem amerykańskiegoaktora Richarda Gere'a, praktykującego buddysty, zaprzyjaźnionego zdalajlamą i głośnego krytyka chińskiej polityki wobec Tybetu. Fiatprzyznał, że reklama może "urazić wrażliwość narodu chińskiego".

Fiat przeprasza Chiny za reklamę z Richardem Gere'em

Spot reklamowy pokazuje Gere'a, który - pokonawszy samochodemtrasę z Hollywood do Tybetu - odciska w śniegu swe dłonie obokdłoni małego chłopca w stroju buddyjskiego mnicha, na wzórhollywoodzkiej alei gwiazd. Hasłem reklamy jest "The power to bedifferent" (siła bycia innym).

Włoski koncern motoryzacyjny zapewnił, że za reklamą tą niekryją się żadne pobudki polityczne ani "chęć ingerencji w systempolityczny jakiegokolwiek kraju, zwłaszcza Chińskiej RepublikiLudowej".

Fiat podkreślił, że aktora wybrano do tej reklamy z racji jego"długiej i wybitnej kariery artystycznej". Ponadto wyjaśniono, żeto sam Richard Gere podjął decyzję o formie reklamy. Należy ją zaśtraktować - oświadczył Fiat - jako "wyraz naszego oddania wolnościartystycznej".

"Reklama nie powinna być rozumiana jako poparcie udzielone przezGrupę Fiata dla społecznych i politycznych poglądów pana Gere'a" -brzmi oświadczenie turyńskiego koncernu, który następnie przeprosiłchiński rząd i naród za "nieporozumienie", jakie wywołała.

Reklama z Tybetem w tle, mająca również we Włoszech swą wersjęprasową, ale już bez aktora, pojawiła się niedługo po krwawostłumionych protestach mnichów z Tybetu, które wywołałyogólnoświatową dyskusję na temat możliwości bojkoturozpoczynających się niebawem igrzysk w Pekinie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Fiat przeprasza Chiny za reklamę z Richardem Gere'em

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl