SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Filmweb ogranicza dostęp do treści użytkownikom blokującym reklamy, szykuje płatne profile bez reklam

Filmweb wprowadza mechanizm, w ramach którego użytkownicy korzystający z adblocków nie mają dostępu do większości treści w bazie filmów, serialu i gier. - Chcemy zwrócić uwagę naszych użytkowników, że Filmweb utrzymuje się wyłącznie z reklam - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający serwisu.

Article

Od zeszłego tygodnia na Filmwebie użytkownikom blokującym reklamy emitowane są komunikaty zachęcające do wyłączenia adblocków. Takie powiadomienia pojawiają się podczas przeglądania bazy filmów, seriali i gier, gdy ukaże się pierwsze nazwisko z obsady danej produkcji. Komunikatu nie można zamknąć, użytkownik musi więc wyłączyć adblocka tylko i wyłącznie dla serwisu Filmweb.pl, żeby zobaczyć resztę treści (m.in. pełną obsadę i inne informacje, opisy, a także recenzje).

Komunikaty są dostosowane tematycznie do przeglądanych stron - nawiązują do kultowych cytatów i scen ze słynnych filmów (m.in. „Ojca Chrzestnego”, „Pulp Fiction” i „Apollo 13”), seriali (m.in. „Miasteczka Twin Peaks”) oraz gier („Mario Bros”).

- Chcemy zwrócić uwagę naszych użytkowników, że Filmweb utrzymuje się wyłącznie z reklam. Część internautów nie ma świadomości, że skoro nasz serwis jest darmowy, to jego jedynym źródłem przychodów są reklamy - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający Filmwebu. - Prosimy więc użytkowników, szczególnie tych zarejestrowanych, należących do społeczności portalu, żeby wyłączyli u nas adblocki, dzięki czemu będziemy mogli wciąż rozwijać nasz serwis - dodaje.

Komunikaty zachęcające użytkowników do wyłączenia adblocków znajdują się jedynie na stronach filmów, seriali i gier. Niezależnie od nich wszyscy użytkownicy nadal mogą  korzystać z treści oraz funkcjonalności (m.in. oglądać zwiastuny i zdjęcia, a także wystawiać oceny) znajdujących się w górnej części kart filmów, seriali i gier.

Michałowski zaznacza, że od października br. Filmweb zrezygnował z wyświetlania najbardziej inwazyjnych form reklamowych (np. z automatycznie uruchamiających się materiałów wideo). Ponadto najaktywniejszym zalogowanym użytkownikom portalu (mającym minimum 500 pkt za różne aktywności) umożliwiono wyłączenie reklam. - Ci użytkownicy razem z nami tworzą Filmweb. Chcieliśmy im to wynagrodzić - tłumaczy dyrektor zarządzający serwisu.

Jak na razie akcja przyniosła zaskakująco dobre efekty, wielu użytkowników po prostu wyłączyło adblocki, okazało też zrozumienie dla naszych działań – podkreśla Michałowski.

- W przyszłości planujemy też atrakcyjną alternatywę dla internautów, którzy chcą korzystać z Filmwebu bez reklam - informuje dyrektor serwisu. - Chodzi przede wszystkim o płatne profile z dodatkowymi funkcjonalnościami i bez jakichkolwiek reklam na całym portalu. Chcielibyśmy, aby nasi użytkownicy dostali wybór, w jaki sposób chcą korzystać z Filmwebu już w pierwszym kwartale przyszłego roku - dodaje.

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. Filmweb.pl zanotował 6,74 mln realnych użytkowników i 125 mln odsłon.

Grupa Onet-RASP i TVP też ograniczają dostęp do treści użytkownikom adblocków

Od początku br. Grupa Onet-RAS Polska wprowadziła podobne rozwiązanie w swoich niektórych serwisach: użytkownikom blokującym reklamy pokazuje tylko górną część strony głównej Onet.pl, a na Plejada.pl i Business Insider Polska zamykany jest dostęp do wszystkich tekstów.

Z kolei Telewizja Polska w swoim serwisie VoD przy wszystkich materiałach wideo przez cały czas ich odtwarzania wyświetla komunikat zachęcający do wyłączenia adblocka.

W wakacje czołowi wydawcy w ramach wspólnej akcji IAB Polska zaczęli emitować komunikaty podkreślające, że reklamy są wyświetlana w zamian za udostępnianie treści za darmo.

Według analizy grupy Cloud Technologies z sierpnia br. polscy internaci 46 proc. odsłon serwisów i aplikacji wykonują z włączonymi adblockami.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Filmweb ogranicza dostęp do treści użytkownikom blokującym reklamy, szykuje płatne profile bez reklam

54 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zen
Tak z ciekawosci od kiedy bedzie dzialala ta blokada ? Bo jakos siakos na dzien dzisiejszy nie widze ;)
25 15
odpowiedź
User
Władek
Popieram działania serwisu.
23 65
odpowiedź
User
Grzegorz Wandałowicz
I bardzo dobrze! Popieram takie działania. Im więcej portali internetowych pokaże środkowy palec użyszkodnikom używającym Adblocków, tym lepiej. Wiadomo, że Adblockowicze nie przestraszą się, jeżeli jakiś Onet czy inny Pudelek odetnie im dostęp do swojego kontentu, ale jeśli zaczną to robić portale z wartościowym i unikatowym kontentem (takie jak Filmweb), wtedy już bardziej zaboli... I niech boli, skoro niektórzy nie rozumieją, że takich portali nie tworzy się charytatywnie, a reklamy są głównym środkiem utrzymania się portalu.

Oczywiście niektórzy będą dorabiać piękną ideologię do swoich niecnych czynów i pisać, że portale przesadzają z reklamami itd., ale będzie to dorabianie ideologii do niecnych czynów i tyle. Reklam na portalach jest tyle, ile trzeba, żeby portal na siebie ZARABIAŁ, a nie przynosił straty!
23 83
odpowiedź
User
dsf
A nie prościej założyć paywalla na cały portal?
14 16
odpowiedź
User
jak
Tak z ciekawosci od kiedy bedzie dzialala ta blokada ? Bo jakos siakos na dzien dzisiejszy nie widze


To wejdź w bazę filmów a nie na stronę główną. Tam nie wyśietla treści w całości ze zwykłym adblockiem.
11 13
odpowiedź