SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Firma Google wchodzi na rynek radiowy

Lider na rynku wyszukiwarek internetowych Google zawarł wieloletnią umowę z Clear Channel Radio - największym amerykańskim nadawcą radiowym.

Zgodnie z umową Google ma zagwarantowaną możliwość sprzedaży 30-sekundowych spotów reklamowych, stanowiących około 5 procent czasu antenowego w 675 należących do Clear Channel stacjach radiowych. Oznacza to, że Google każdego tygodnia będzie sprzedawać dziesiątki tysięcy półminutowych reklam. Nie ujawniono szczegółów finansowych porozumienia. Wiadomo jedynie, że większość dochodów z reklam będzie trafiać do kieszeni Clear Channel.

Google zamierza skupić się na reklamodawcach, którzy zamieszczają swoje reklamy online, ale nie korzystali jeszcze z radia. Dla Clear Channel oznacza to natomiast możliwość dotarcia do nowej grupy reklamodawców poprzez całkiem nowy kanał dystrybucji.

Obie firmy już wcześniej współpracowały ze sobą. Google sprzedawał reklamy tekstowe na stronach internetowych stacji radiowych należących do Clear Channel.

Dla Google umowa jest także kolejnym krokiem w stronę tradycyjnych mediów. W marcu firma podpisała podobne porozumienie z EchoStar Communications Corp., której sieć o nazwie Dish jest drugą największą w USA telewizją satelitarną. W fazie testów jest także system sprzedaży reklam do takich gazet jak Chicago Tribune i New York Times.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Firma Google wchodzi na rynek radiowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl