SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Garnitur z logo może być reklamą firmy

Wydatki na służbowy strój można wrzucić w koszty jako działanie reklamowe.

To przełomowe stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. W wyroku z 27 kwietnia br. (III SA/Wa 2644/06) stwierdził, że pracownicy paradujący w ubiorach z logo reklamują swoją firmę.

(...) Tak też było w sprawie rozpatrywanej przez warszawską Izbę Skarbową, która wydatki na garnitury z logo pracodawcy (telewizji) i jego produktu (kanału telewizyjnego) zakwalifikowała do kosztów reprezentacji. Nie pomógł argument, że występowanie w firmowych strojach promuje spółkę i jej markę. Ale przekonał sąd, który podkreślił, że działania spółki miały na celu zaznaczenie jej obecności na rynku, wiązały się zatem z reklamą. Nie są to działania związane z okazałością, zatem nie mogą być uznane za reprezentację.

- Do tej pory odzież z logo była traktowana jako element reprezentacji firmy, kreujący jej wizerunek -mówi Katarzyna Szafrańska-Blank, doradca podatkowy w PricewaterhouseCoopers. -Jest szansa, że ta tendencja się zmieni. Oznaczając ubranie, w którym występujemy w pracy, chcemy bowiem zareklamować przedsiębiorstwo i jego produkty. Oczywiście nie wystarczy przypiąć sobie firmowy znaczek do garnituru. Elementy reklamowe muszą być integralną częścią stroju.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Garnitur z logo może być reklamą firmy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl