SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Polska”, „Wprost” i „Newsweek” z coraz mniejszą sprzedażą

W listopadzie 2013 roku liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”, a na drugie miejsce trafiła „Polityka”. Poza „Uważam Rze” największe spadki zanotowały „Gazeta Polska”, „Wprost” i “„Newsweek”.

„Gazeta Polska”, „Wprost” i „Newsweek”  z coraz mniejszą sprzedażą

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w listopadzie ub.r. wyniosła 142 685 egz. po wzroście o 1,54  proc. wobec listopada 2012 roku.

Na drugą pozycję z czwartej awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 122 859 egz., czyli o 3,66 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł zanotował wzrost, mimo że od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Trzecie miejsce zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), rok wcześniej plasujący się jednak na miejscu drugim. Zanotował on średnią sprzedaż na poziomie 114 713 egz., czyli o 11,53 proc. niższą niż rok wcześniej. “Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Na czwartej pozycji znalazł się magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 82 745 egz. (w listopadzie 2012 r., gdy wchodził na rynek, nie był monitorowany przez ZKDP). Tygodnik ten w październiku ub.r. podniósł cenę do 5,90 zł. Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 72 444 egz. uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Tytuł ten też zdrożał w październiku, ale tylko do 4,95 zł.

Największy spadek w listopadzie - tak jak we wcześniejszych miesiącach - zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w skali roku aż o 85,22 proc. i ostatecznie wyniosła 18 823 egz. Tytuł znalazł się na ósmym miejscu  (rok wcześniej był drugi). Dane ZKDP za listopad ub.r. obejmują ostatnie wydanie “Uważam Rze” w formule tygodnika oraz pierwsze, które pozostawało już na rynku przez miesiąc (więcej na ten temat).

Spory, wynoszący 27,17 proc., spadek zanotowała także „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Tygodnik uplasował się na miejscu siódmym ze średnim wynikiem na poziomie 49 783 egz. Trzeci największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 20,48 proc. do 52 368 egz. Znalazł się na pozycji szóstej.

Wirtualnemedia.pl

listopad

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 182

143 135

142 685

201 275

141 508

140 525

Polityka

176 949

122 859

122 859

181 000

118 521

118 521

Newsweek Polska

173 663

116 710

114 713

191 894

138 815

129 656

W Sieci

178 797

82 755

82 745

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

163 996

82 319

72 444

-

-

-

Wprost

132 500

124 539

52 368

164 000

134 066

65 851

Gazeta Polska

134 694

50 376

49 783

136 073

68 530

68 359

Uważam Rze

42 128

18 863

18 823

213 847

127 828

127 348

Tygodnik Powszechny

34 750

17 711

17 302

34 500

19 200

16 382

Przegląd

51 000

17 190

17 190

60 900

18 959

18 959

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

498 354

325 307

325 307

523 165

337 087

337 087

 

 

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska”, „Wprost” i „Newsweek” z coraz mniejszą sprzedażą

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
toms
Tak czy owak pod względem sprzedaży tygodniki niepokorne dzieli przepaść w stosunku do tygodników pokornych.
39 49
odpowiedź
User
ekspert
brawo Newsweek - Tomek ze swojego tygodniczka zrobił gejowski/antykościelny tabloid .. . ;)
odpowiedź
User
plusk
Numer sprzedaje okładka. Tygodnik rybaków od czasu Lisa-Goebbelsa z różańcem w keczupie i żółwika Tuska w listopadzie nie miał nic porywającego, wiec sprzedaż spadła.
31 32
odpowiedź
User
trzeci bliźniak
sprzedaż niusłika spadła bo w listopadzie nie było żadnej okładki z ksiundzem
77 17
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Sprzedaż Niesmaka spada. Niedobrze. Ciekawe, czy Lizu znowu wrzuci na okładkę księży, czy będzie przynudzał Kaczyńskim?
88 23
odpowiedź