SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Polska" wyprzedziła „Wprost”. Ostro w dół „Polityka” i „Newsweek”

W maju br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Wprost”. Zyskał jedynie „Tygodnik Powszechny”, a liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”.

Article

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2015 roku wyniosła 132 046 egz. Było to o 12,87 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 7,36 proc. do 115 723 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w maju br. zmniejszyła się o 13,48 proc. i wyniosła 104 223 egz. Tytuł ten zanotował drugi największy spadek w zestawieniu.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 76 158 egz., po spadku o 1,42 proc.

Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 26,26 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w maju br. wyniósł zaledwie 35 129 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Pod koniec marca br. nowym redaktorem naczelnym „Wprost” został Tomasz Wróblewski, który zastąpił Sylwestra Latkowskiego. W związku z tym zmieniła się też część redakcji pisma, a sam tygodnik zyskał nieco inny charakter - nie ma w nim już materiałów śledczych, stawia zaś mocniej na tematy gospodarcze i poradnictwo ekonomiczne (więcej na ten temat).

Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 4,54 proc. zanotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 18 876 egz.

Wirtualnemedia.pl

maj

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 654

132 046

132 046

209 136

151 556

151 556

Polityka

169 495

115 726

115 723

177 008

124 922

124 922

Newsweek Polska

164 244

104 331

104 223

184 864

120 485

120 460

W Sieci

150 043

76 158

76 158

166 097

77 257

77 257

Tygodnik Do Rzeczy

118 588

66 436

57 511

144 385

68 550

59 625

Gazeta Polska

103 269

37 597

37 198

122 627

42 113

41 380

Wprost

112 500

103 687

35 129

117 998

118 103

47 642

Tygodnik Powszechny

38 700

19 284

18 876

41 000

18 506

18 056

Przegląd

51 000

17 505

17 505

51 000

18 152

18 152

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

465 687

285 558

285 558

490 300

298 893

298 893

Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska" wyprzedziła „Wprost”. Ostro w dół „Polityka” i „Newsweek”

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Wprost idzie na rekord. Sprzedaż pikuje aż miło. Lisiecki zrobił interes życia zatrudniając Wróblewskiego i Marczuka. Oni nie mają żadnego pomysłu na ten tygodnik, więc zapychają go płytkimi tekstami i nudnymi felietonami.
46 15
odpowiedź
User
Leoncio
Powoli trzeba już chyba przymierzać Wróblewskiego do stanowiska redaktora naczelnego w innym czasopiśmie. Bo Wprost jako biuletyn dla podstarzałych korwinistów długo się na rynku nie utrzyma.
41 11
odpowiedź
User
niestety
Niestety coś w tych narzekaniach na pana Wróblewskiego jest. Wprost zupełnie stracił zęby, a nie odrobił na innym polu. Jest znacznie mniej odważny niż choćby Economist, a jednocześnie zamieszczane w nim artykuły to dziwna papka, bez krzty oryginalności. Ale mimo wszystko utrzymam kciuki.
30 9
odpowiedź
User
zac
newsweek ostro tracił w maju bo była kampania wyborcza i okładki ze złym Dudą i Kaczyńskim. Teraz przez kilka miesięcy do wyborów znowu będzie seks i księża pedofile więc sprzedaż wzrośnie, aż do października kiedy w miesiącu wyborów znowu będą okładki złych pisowców/kukiza i może jakaż facjata gwiazdy bojącej się zmiany władzy.
68 23
odpowiedź
User
medioznawca
Newsweekowi odbija się czkawką artykuł o Komorowskim z powyborczego wydania "Co zrobić z tą wygraną".
45 15
odpowiedź