SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” i „Puls Biznesu” drożeją o złotówkę

Z początkiem stycznia o 1 zł wzrosną ceny wersji papierowej „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i wszystkich wydań „Gazety Wyborczej” z wyjątkiem piątkowego.

„Puls Biznesu” drożeje z 8 do 9 zł. Poprzednio cenę dziennika podwyższono z początkiem stycznia ub.r. - o 50 groszy.

„Gazeta Wyborcza” w poniedziałki drożeje z 5,99 do 6,99 zł, we wtorki, środy i czwartki - z 4,99 do 5,99 zł, a wydania sobotnio-niedzielne - z 8,99 do 9,99 zł. Natomiast numery piątkowe dalej będą kosztować 7,99 zł.

Z początkiem stycznia ub.r. o 1 zł podwyższono ceny wydań „GW” od wtorku do piątku, natomiast w kwietniu ub.r. - numerów piątkowych i sobotnio-niedzielnych.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 45 757 egz. (44 385 wersji papierowej i 1 373 elektronicznej), a „Pulsu Binzesu” - 13 267 egz. (3 062 wersji papierowej i 10 205 elektronicznej).

W ub.r. zdrożało wiele gazet i czasopism, wydawcy tłumaczyli przede wszystkim podwyżkami cen prądu i papieru. Ceny dzienników regionalnych Polska Press podwyższono z początkiem stycznia, a kolejny raz jesienią. „Dziennik Gazeta Prawna” w październiku podrożał o 40 groszy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z początkiem stycznia Agora zamyka trzy lokalne (papierowe) tygodniki, ukazujące w kujawsko-pomorskiem. Likwiduje także lokalne grzbiety w dużych miastach i zamyka piątkowe tygodniki w dziewięciu innych ośrodkach . W ten sposób wydawca wdraża oszczędności: zwolnienia grupowe były tylko jednym - początkowym - elementem tych oszczędności.

W wydaniach papierowych „Gazety Wyborczej" ukazujących się w największych polskich miastach poza Warszawą (a więc w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu) od poniedziałku do czwartku już teraz, w styczniu czytelnicy znajdą treści lokalne tylko w głównym grzbiecie "Wyborczej" – zlikwidowane zostały osobne „grzbiety” z lokalnymi treściami.

Ponadto znika codzienna sekcja „Prosto z miasta", publikowana w głównym grzbiecie „GW”, a zawierająca najciekawsze teksty redakcji lokalnych. Od stycznia 2023 r. publikowana będzie zaledwie raz w tygodniu - w piątek, ale za to w powiększonej objętości (2 kolumny).

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Puls Biznesu” drożeją o złotówkę

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wiesiek
"Gazeta Wyborcza" będzie droższa o złotówkę, ale w zamian za to będzie cieńsza, bo zlikwidowane będą lokalne dodatki. Wspaniały pomysł na na biznes. Pozostaje pytanie, jak długo Agora SA będzie chciała utrzymywać "GW" w obecnej formie.
0 0
odpowiedź
User
Marta
Super.....to tylko przyspieszy koniec wydań drukowanych .
0 0
odpowiedź
User
Ekonomiczne podejście
Super.....to tylko przyspieszy koniec wydań drukowanych .

Od początku tego roku vat za prąd w górę więc i wszystko w górę więc można przewidywać że chętnych do kupowania wyborczej może być mniej.
0 0
odpowiedź