SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” najwięcej straciła w I kwartale 2016, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 307 520 egz., czyli o 4,38 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 150 640 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 8,79 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,21 proc. do 146 091 egz.

Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 0,64 proc. Dziennik ten w I kwartale br. sprzedawał się w liczbie 56 781 egz.

Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 46 708 egz., po spadku o 5,34 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

Kolejną lokatę zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który odnotował drugi największy spadek w zestawieniu - wynoszący 7,83 proc. Średni wynik sprzedażowy tego dziennika w ostatnim kwartale wyniósł 27 724 egz.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 15,89 proc. i wyniosła 21 299 egz.

ZKDP

I kwartał

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

435 716

307 520

307 520

453 794

321 607

321 605

-4,38%

Gazeta Wyborcza

239 044

169 782

150 640

251 569

182 264

165 164

-8,79%

Super Express

243 987

146 811

146 091

257 087

151 651

150 931

-3,21%

Rzeczpospolita

69 238

56 887

56 781

65 393

57 530

57 147

-0,64%

Dziennik Gazeta Prawna

62 599

54 300

46 708

69 955

59 061

49 344

-5,34%

Przegląd Sportowy

56 705

27 724

27 724

59 635

30 080

30 080

-7,83%

Gazeta Polska Codziennie

57 532

21 316

21 299

59 748

18 389

18 379

15,89%

Puls Biznesu

13 433

12 476

10 103

15 023

13 981

10 688

-5,47%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 086

4 939

4 589

10 261

5 312

4 816

-4,71%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najwięcej straciła w I kwartale 2016, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
Z taką sprzedażą PS jest ewidentnie deficytowy i przez to wisi Faktowi kulą u szyi. Ciekawy mariaż słonia i karalucha
odpowiedź
User
AnalMedia
Dalej zatrudniajcie w Wyborczej kolegów z rodzinami, a gazetę niech wam robią studenci, jeszcze trochę sprzedaż może spaść.
odpowiedź
User
Krasawica
Dalej zatrudniajcie w Wyborczej kolegów z rodzinami, a gazetę niech wam robią studenci, jeszcze trochę sprzedaż może spaść.
Gazetę w czasach internetu utrzymuje kino, kierowane przez prezesa-radiowca.
odpowiedź