SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” ma już 110 tys. prenumerat cyfrowych. „Wpływ wydarzeń politycznych w kraju”

Agora poinformowała, że „Gazeta Wyborcza” szybciej niż planowano, bo z kwartalnym wyprzedzeniem, osiągnęła poziom 110 tys. płatnych prenumerat cyfrowych. - Czynnikiem sukcesu jest rozwój kompetencji internetowych całej redakcji „Gazety Wyborczej” i zaangażowanie w proces pozyskiwania nowych subskrypcji - wyjaśnia Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w WarszawieWnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

Agora zwraca uwagę na coraz lepszą monetyzacji treści wytwarzanych przez 22 redakcje lokalne, a także na skuteczność działań e-commerce prowadzonych na Wyborcza.pl oraz na Facebooku i za pośrednictwem wyszukiwarki Google - zarówno kampanii marketingowych, jak i wspieranych przed redakcję działań z zakresu „real time marketing”. Choć czynnikiem decydującym o rosnącej liczbie prenumerat cyfrowych ma być rozwój kompetencji internetowych całej redakcji „Gazety Wyborczej”, nie bez znaczenia - zdaniem wydawcy - pozostaje polityka krajowa.

- Duży wpływ na zwiększenie grona prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” miały także wydarzenia polityczne w kraju - tego lata odnotowywaliśmy znaczące wzrosty sprzedaży subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl w czasie protestów społecznych w lipcu br., które okazały się być dla nas tym, czym był tzw. "Trump bump" dla największych amerykańskich gazet po wyborach prezydenckich w 2016 r. Towarzyszące tym wydarzeniom emocje i potrzeba informacji wspierały decyzje o zakupach dłuższych prenumerat, dzięki czemu w szybkim tempie wzrósł udział rocznych subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl,, co jest kluczowe dla stabilizacji poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej - tłumaczy Danuta Breguła, szefowa strategii online „Gazety Wyborczej”.

- Nieustannie, niejako na nowo, poznajemy wartość dziennikarstwa w internecie i sprawnie przekuwamy tę wiedzę na konkretne decyzje wydawnicze i promocyjne, wzbogacając ofertę redakcyjną i docierając do nowych grup odbiorców, co istotne - także tych młodszych. Ogromne znaczenie w tym procesie ma wykorzystanie rozwiązań oferowanych przez narzędzia Big Data oraz analiza danych o zachowaniu i decyzjach naszych czytelników. To wszystko w ostatnich miesiącach wpłynęło na istotny wzrost przychodów ze sprzedaży cyfrowych treści „Gazety Wyborczej” - wyjaśnia Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Celem Agory w tym roku było podniesienie poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej, a także zwiększenie zaangażowania płacących czytelników i ich satysfakcji z zakupionej prenumeraty. - Dlatego cały czas doskonalimy nasze rozwiązania i wprowadzamy nowe udogodnienia przygotowane specjalne dla subskrybentów, jak np. możliwość zapisywania artykułów do przeczytania później, moderowana dyskusja, w której udział mogą brać tylko prenumeratorzy, czy opcja zarządzania odtwarzaniem dźwięku w dostępnych na stronie materiałach wideo dla komfortu czytania. Dodatkowo kilkaset najbardziej wyjątkowych artykułów w każdym miesiącu jest dostępnych jedynie dla prenumeratorów - dodaje Danuta Breguła.

Agora nie podaje, ile każdy ze 110 tys. użytkowników płaci przeciętnie za miesięczną subskrypcję. Oferta jest regularnie wspierana promocjami, m.in. znaczącymi obniżkami cen i promocjami typu "płacisz za jedną subskrypcję, drugą masz za pół ceny". W ramach obecnej promocji ("kup dostęp na trzy miesiące w cenie jednego") kwartalny dostęp do pakietu podstawowego kosztuje 19,90 zł (zamiast nominalnych 55 zł), a do pakietu rozszerzonego - 29,90 zł (zamiast 29,90 zł).

Według danych ZKDP w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 101 828 egz., o 23,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z kolei portal Wyborcza.pl w marcu br. zanotował 5,93 mln realnych użytkowników i 66,06 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1 mln realnych użytkowników i 2,24 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 583,7 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5,4 mln zł straty netto.

W 2016 roku Agora zanotowała 1 198,4 mln zł przychodów (o 0,8 proc. więcej niż w 2015 r.) i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku netto rok wcześniej). Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., a z reklam - o 21,6 proc., natomiast wzrosły przychody w kinach Helios, internecie i firmy outdoorowej AMS.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” ma już 110 tys. prenumerat cyfrowych. „Wpływ wydarzeń politycznych w kraju”

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozsadek
psiory nie wytrzymają :)
odpowiedź
User
jak
Czynnikiem sprawczym jest to, że sprzedawali subskrybcję za półdarmo.
odpowiedź
User
Kuku
Co to jest? Reklama agory? Bo nie artykuł. Zero informacji o cenach obnizkach przychodach dochodzie zero porównania ich z przychodami z druku. Zero info o kosztach cyfryzacji i zwolnień. Nawet jedno trudne pytanie nie padło. Do kosza z takimi PR belkotami
odpowiedź