SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem sprzedaży, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

W lutym br. niemal wszystkie dzienniki ogólnopolskie odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, od której odszedł niemal co dziesiąty czytelnik. O prawie jedną piątą do góry poszła zaś sprzedaż „Gazety Polskiej Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem liderującego w zestawieniu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lutym 2016 roku wyniosła 308 457 egz., czyli o 4,95 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 386 egz. utrzymała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,34 proc. - najbardziej w zestawieniu. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 2,57 proc. do 143 218 egz.

Tuż za podium była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,80 proc. Dziennik ten w lutym br. sprzedawał się w liczbie 55 125 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 44 622 egz., po spadku o 1,44 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 18,90 proc. i wyniosła 21 482 egz.

ZKDP

luty

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

438 674

308 457

308 457

459 708

324 530

324 530

Gazeta Wyborcza

240 562

172 598

152 386

248 454

186 677

168 076

Super Express

243 021

143 938

143 218

254 876

147 719

146 999

Rzeczpospolita

62 812

55 214

55 125

64 440

57 677

57 301

Dziennik Gazeta Prawna

57 013

52 124

44 622

61 806

55 172

45 272

Przegląd Sportowy

58 944

28 775

28 775

63 304

31 968

31 968

Gazeta Polska Codziennie

57 509

21 497

21 482

58 921

18 077

18 068

Puls Biznesu

13 386

12 405

10 050

14 972

13 961

10 691

Parkiet Gazeta Giełdy

7 044

4 779

4 423

10 283

5 222

4 729


W lutym br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 4,45 proc.

Bez zmian pozostał wynik „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 10 050 egz. Reszta dzienników odnotowała spadki, a najwięcej w tym ujęciu stracił „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 15,94 proc.

ZKDP

2016

Wirtualnemedia.pl

luty

styczeń

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

438 674

308 457

308 457

433 817

314 918

314 918

Gazeta Wyborcza

240 562

172 598

152 386

245 397

174 101

154 165

Super Express

243 021

143 938

143 218

244 944

152 727

152 007

Rzeczpospolita

62 812

55 214

55 125

82 531

60 170

60 077

Dziennik Gazeta Prawna

57 013

52 124

44 622

80 183

60 857

53 083

Przegląd Sportowy

58 944

28 775

28 775

56 133

27 550

27 550

Gazeta Polska Codziennie

57 509

21 497

21 482

57 555

21 920

21 894

Puls Biznesu

13 386

12 405

10 050

13 673

12 483

10 050

Parkiet Gazeta Giełdy

7 044

4 779

4 423

7 169

5 238

4 895

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem sprzedaży, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

60 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tymon
Moje szczere gratulacje dla czytelników Gazety Wyborczej czyli dla KODziarzy.
Większość zwykłych Polaków ma już dosyć tego konfliktu wokół Trybunału Konstytucyjnego bo żyją swoim życiem.
odpowiedź
User
Przemo
Gazeta Wyborcza bardzo ciężko na ten sukces zapracowała.
odpowiedź
User
SM
No to KODziarstwo z POrąbanymi zaplują się teraz na tym forum.Do roboty TUSKOMATOŁY !!! hi.hi,hi !!!
odpowiedź