SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.

W czerwcu 2013 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.

Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce pozostaje tabloid „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W czerwcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 328 480 egz., co w porównaniu do czerwca 2012 roku oznacza spadek o 8,82 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Druga lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w szóstym miesiącu br. sprzedawało się średnio w liczbie 191 057 egz., po spadku o 20,43 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik zmniejszył się o 8,75 proc. do 148 325 egz.

Czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 14,67 proc. i wyniosła 66 232 egz. Już drugi miesiąc z rzędu średni wynik tej gazety nie spadł najbardziej w zestawieniu.

Przypomnijmy, że 6 maja br. „Rzeczpospolita” przeszła spore zmiany. Zmodyfikowana została jej zawartość i szata graficzna, a dziennik zaczął publikować bardziej użyteczne materiały dla przedsiębiorców (przeczytaj o tym więcej). Zmiany wsparła kampania w telewizji, prasie, radiu i w internecie, w której wziął udział redaktor naczelny „Rz” Bogusław Chrabota (zobacz szczegóły).

Z kolei największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował w czerwcu br. „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 27,80 proc. do 36 437 egz. W lipcu br. wydawca zdecydował się na odświeżenie tego tytułu (więcej na ten temat).

Natomiast najmniejszy spadek odnotował ósmy w rankingu „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). W badanym miesiącu sprzedawał się średnio w liczbie 11 642 egz., czyli o 6,99 proc. mniejszej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

480 440

328 480

328 480

491 754

360 274

360 274

Gazeta Wyborcza

288 018

211 225

191 057

352 065

258 975

240 104

Super Express

263 314

149 045

148 325

290 542

163 427

162 548

Rzeczpospolita

90 269

109 541

66 232

128 031

104 568

77 616

Dziennik Gazeta Prawna

70 133

64 777

49 027

91 543

74 237

54 006

Przegląd Sportowy

76 588

36 437

36 437

109 504

50 468

50 468

Gazeta Polska Codziennie

88 244

24 735

24 735

101 193

28 211

28 211

Puls Biznesu

17 995

16 372

11 642

20 364

18 319

12 517

Parkiet Gazeta Giełdy

10 731

6 786

3 754

11 856

7 619

4 215


W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 3,13 proc.) pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - było to 6,23 proc.

Natomiast „Rzeczpospolita” zanotowała tutaj wzrost średniej sprzedaży ogółem wynoszący 0,37 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

czerwiec

maj

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

480 440

328 480

328 480

496 647

337 790

337 790

Gazeta Wyborcza

288 018

211 225

191 057

304 560

230 410

203 740

Super Express

263 314

149 045

148 325

278 191

157 873

157 153

Rzeczpospolita

90 269

109 541

66 232

106 577

114 292

65 991

Dziennik Gazeta Prawna

70 133

64 777

49 027

70 843

65 512

50 125

Przegląd Sportowy

76 588

36 437

36 437

80 667

37 880

37 880

Gazeta Polska Codziennie

88 244

24 735

24 735

88 764

26 243

26 243

Puls Biznesu

17 995

16 372

11 642

18 323

16 714

11 772

Parkiet Gazeta Giełdy

10 731

6 786

3 754

10 878

7 179

3 640

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Wielke święto w Polsce: sprzedaż GazoWni poniżej 200 tysięcy. Polacy włączają myślenie, epidemia lemingozy mija. Apeluję do GW o dalsze poruszanie najbardziej palących problemów społecznych, takich jak: przywileje dla homoseksualistów, poparcie zabijania nienarodzonych, eutanazja, niszczenie rodziny. Szybciej padniecie.
odpowiedź
User
achsłońceświeci
niby zwykły dzień a jednak jakoś lepiej człowiekowi na duchu po przeczytaniu wiadomości, że ludzie przestają kupować GW, życzę redakcji GW dalszego propagandowego wspierania Donaldinia oraz jeszcze większego rozdźwięku miedzy GW a społeczeństwem, mam nadzieję, że sprzedaż spadnie GW poniżej 100 tys. już w następnym roku, dla dobra tego społeczeństwa. (powyższe słowa są opiniami a nie stwierdzeniami faktów, to tak na wszelki wypadek, gdyby redaktorowi Adamowi M. zachciało się kolejnego procesowania).
odpowiedź
User
aby tak dalej
Znowu doskonała wiadomość spadek sprzedaży Gazety Wyborczej o 20,43% a nowy(a) prezes rapaczynski(a) podnosi ceny do upadku tylko krok.Gdyby nie przymusowa prenumerata przez urzędy dawno by padło.
odpowiedź
User
by rzylo sie lepij
191 tyś sekta Pan Sienkiewicz powinien się nimi zająć:)
52 20
odpowiedź
User
kamil
Wy się martwicie Wyborczą a inne dzienniki też odnotowały spadki.
24 45
odpowiedź