SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety 11 proc. mniej z reklam. „GW” mocno w dół, „Rz” i „SE” w górę (TOP 10)

W lipcu polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 10,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” spadły o prawie jedną piątą, za to „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” wzrosły o kilka-kilkanaście proc.

Gazety 11 proc. mniej z reklam. „GW” mocno w dół, „Rz” i „SE” w górę (TOP 10)

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” (Agora) były w lipcu o 17,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Z kolei „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) zarobiła o 16,4 proc. mniej. A kilkuprocentowe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Polska” (Polskapresse), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), bezpłatne „Metro” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - odpowiednio 3,7, 4,8, 4,7 i 6,3 proc.

>>> Wszystkie dzienniki straciły w I półroczu, „Rzeczpospolita” najbardziej na minusie

Przychody reklamowe wszystkich gazet w lipcu zmalały rok do roku o 10,8 proc. To więcej niż w całym I półroczu, kiedy dynamika ten spadek wyniósł 8,4 proc. (zobacz szczegółowe dane).

Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) cennikowo zarobiła w lipcu z reklam 11,7 proc. więcej niż przed rokiem, „Super Express” (Murator) - o 4,1 proc., a „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) - o 1,2 proc. Jeszcze bardziej - o 15,2 proc. - wzrosły wpływy reklamowe bezpłatnego „Echa Miasta” (Polskapresse).

>>> Wszystkie dzienniki regionalne straciły w I półroczu 2012

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PL VII.2012 VII.2011
Gazeta Wyborcza 37 626 993 zł 45 786 264 zł
Polska 21 921 073 zł 22 752 665 zł
Fakt 14 429 791 zł 15 154 434 zł
Rzeczpospolita 8 834 125 zł 7 908 518 zł
Super Express 8 292 539 zł 7 963 235 zł
Metro 6 913 419 zł 7 254 115 zł
Dziennik Gazeta Prawna 3 709 944 zł 3 957 908 zł
Echo Miasta 3 438 761 zł 2 983 699 zł
Przegląd Sportowy 2 975 447 zł 2 941 319 zł
Gazeta Pomorska 2 573 450 zł 3 076 810 zł
monitorowane tytuły razem 135 703 432 zł 152 135 016 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazety 11 proc. mniej z reklam. „GW” mocno w dół, „Rz” i „SE” w górę (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qq
A ile z tego to reklamy Amber Gold?
Co teraz będzie z prasą, jak się skończy tak dobry reklamodawca?
8 8
odpowiedź
User
TA
Jak miło czytać, że GWno spływa w dół...
8 8
odpowiedź
User
zac
Reklamy w GW to reklamy opłacane z budżetu państwa. Jakieś ogłoszenia takiego a takiego wojewody, ministerstwa, jednostki terenowej itd. Wiadomo o co chodzi.
8 8
odpowiedź
User
parkingowy
do TA
...się obawiam, że nie tylko GW "spływa"...
jak byśmy zestawili realne wpływy - to spadki będą znacznie większe niż cennikowe 11%
8 8
odpowiedź
User
drukarz
za 2 lata nie będzie połowy tych tytułów na rynku - czytelnik wymiera a nowy czyta w necie
8 8
odpowiedź