SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google chce opatentować reklamy w RSS-ach

Firma Google złożyła wniosek patentowy dotyczący technologii dostarczania reklam w kanałach przekazywania treści (RSS) oraz zautomatyzowanego pobierania opłat za te reklamy.

Sprawa wyszła na jaw dopiero teraz, choć wniosek został złożony 31 grudnia 2003 roku.

Patent został zgłoszony półtora roku temu, ale dopiero w kwietniu br. Google rozpoczęła testy z reklamami w kanałach RSS, a w maju oficjalnie rozpoczęła sprzedaż reklam. Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, Google będzie miało wyłączne prawo do serwowania reklam kontekstualnych w kanałach RSS i zautomatyzowanego pobierania za nie opłat.

Tymczasem Google nie jest jedyną firmą, która wiąże swoje dochody z reklamami w RSS-ach i wcale nie pierwsza zaczęła je stosować. W lutym bieżącego roku usługi reklam w kanałach RSS uruchomiły firmy Kanoodle oraz Moreover Technologies. Natomiast Yahoo oraz Feedster są na etapie przeprowadzania testów.

Przyznanie patentu Google byłoby ogromnych ciosem dla konkurencji, uważa analityk z Forrester Research. Ale jeszcze nic pewnego. W serwisie The Register napisano, że wniosek patentowy Google zawiera pewne kruczki, które mogą zaważyć na odmownej decyzji amerykańskiego urzędu patentowego.

Po pierwsze, to nie Google zostało nazwane we wniosku wynalazcą, tylko Nelson Minar, pracownik Google. Druga sprawa to fakt, że brak we wniosku odniesienia do jakichkolwiek wcześniejszych patentów. Poza tym, Google może mieć trudności w udowodnieniu, że jej technologia jest oryginalna i nie była wcześniej przez nikogo stosowana.

Przy okazji warto przypomnieć, że rok temu, w drodze ugody, firma Google zapłaciła 200 mln USD odszkodowania firmie Overture i wykupiła licencję na emitowanie reklam opartych na treści (kontekstualnych).

źródło: Dziennik Internautów

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google chce opatentować reklamy w RSS-ach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl