SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google znów najpopularniejszą marką

Google po raz drugi znalazła się na czele listy globalnych marek roku. Żadna z 10 marek uznanych za najlepsze w Ameryce Południowej nie trafiła do światowego rankingu

Drugą najpopularniejszą marką - również po raz drugi na tym miejscu - jest Apple, czyli producent komputerów i popularnego odtwarzacza MP3 iPoda. Na trzecim miejscu znalazł się Mini, najmnieszy samochód wytwarzany przez niemiecki koncern motoryzacyjny BMW, wzorowany na legendarnym Mini Morrisie. Dopiero na czwartej pozycji ankietowani sklasyfikowali Coca-Colę. Jednak nadal jest to najdroższa marka na świecie.

Listę marek układają konsultanci firmy Interbrand na podstawie głosowania w witrynie internetowej Brandchannel.com. W tym roku głosowało ponad 4 tys. internautów z 85 krajów. Każdy z nich mógł wytypować cztery do pięciu najlepszych jego zdaniem marek w czterech regionach geograficznych: Europa i Afryka, Azja-Pacyfik, USA i Kanada, Ameryka Południowa.

Zwycięzca światowego plebiscytu - Google - to najbardziej znana wyszukiwarka internetowa. Oferuje błyskawiczne wyszukiwanie tekstów i zdjęć na stronach WWW i grupach dyskusyjnych. Serwis komunikuje się z użytkownikami w 97 językach, w tym nawet po klingońsku (fikcyjny język z serialu "Star Trek"). - Zawsze to miło być docenionym przez użytkowników. Ale nasi technicy powiedzieliby na pewno, że nadal musimy usprawniać naszą technologię wyszukiwania - oświadczyła rzeczniczka Google'a. Wyniki plebiscytu to dobra wiadomość dla tej kalifornijskiej spółki - w tym roku wybiera się ona na giełdę.

Jak wskazują wyniki plebiscytu Ameryka Południowa jest najbardziej hermetycznym lokalnym rynkiem na świecie. Bo czy ktoś wie czym zajmuje się firma Cemex, zwycięzca tamtejszego plebiscytu? Nazwa wiele mówi, Cemex jest największym w regionie producentem cementu. Jego marka jest tam doskonale rozpoznawalna - w plebiscycie Interbrandu Cemex dostał 45 proc. głosów. Takiego wyniku nie osiągnął żaden zwyciezca plebiscytu w innych regionach. Niestety popularność Cemeksu, tak jak i innych czołowych marek z Ameryki Południowej jest tylko lokalna. Żadna z nich nie pojawia się w pierwszej dziesiątce na świecie.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google znów najpopularniejszą marką

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl