SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gość Niedzielny” i „Polityka” z największą sprzedażą wśród tygodników opinii w 2012

W 2012 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największy spadek zanotowały „Przekrój” i „Wprost”, a zyskał jedynie "Newsweek Polska".

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w 2012 roku wyniosła 141 596 egz. i była o 1,04 proc. niższa niż rok wcześniej.

Druga pozycja należała niezmiennie do tygodnika „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie spadła o 5,37 proc. do poziomu 127 335 egz.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica), którego średnia sprzedaż ogółem w ostatnim roku wyniosła 125 356 egz., po spadku względem 2011 roku, gdy tytuł debiutował na rynku, o 5,71 proc.

Pismo w czerwcu ub.r. zdrożało z 2,90 zł do 3,90 zł. Z kolei pod koniec listopada ub.r. odwołano redaktora naczelnego tego tygodnika Pawła Lisickiego, a wraz z nim odeszła prawie cała redakcja (więcej na ten temat).

Na czwartym miejscu znalazł się „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w ciągu całego 2012 roku wzrosła najbardziej w zestawieniu, bowiem o 15,14 proc. do 119 794 egz. Tygodnik jest od marca ub.r. kierowany przez Tomasza Lisa i od tego czasu jego sprzedaż cały czas idzie do góry.

 

Oczko niżej znalazł się tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”). W analizowanym okresie miał on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 74 257 egz., notując spadek o 23,12 proc. Wyniki tego tygodnika zaczęły maleć po tym jak w lutym ub.r. ze stanowiska redaktora naczelnego odwołany został Tomasz Lis. Zastąpił go wówczas Michał Kobosko.

Za „Wprostem” znalazła się „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Tygodnik ten zanotował spadek średniej sprzedaży ogółem o 7,20 proc. i jego wynik w 2012 roku uplasował się na poziomie 65 421 egz.

>>> Sprzedaż „Uważam Rze” spadła o połowę, „W Sieci” na czwartym miejscu

Z kolei największy spadek w rankingu zanotował „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 39,81 proc. i w analizowanym okresie wyniosła ona 19 935 egz. W październiku ub.r. nowymi naczelnymi tygodnika zostali Zuzanna Ziomecka i Marcin Prokop. Wcześniej szefem pisma był Roman Kurkiewicz (więcej na ten temat).

Wirtualnemedia.plrok
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny202294142572141596203413143427143086
Polityka186333127346127335190459134612134562
Uważam Rze inaczej pisane217913125837125356270242133120132947
Newsweek Polska184310137568119794173370115208104046
Wprost1706121318657425717897111940196591
Gazeta Polska13707665959654211381197141970496
Przegląd609102029520295609862193021930
Przekrój513942574519935764903893233119
Tygodnik Powszechny353002037116572391632217117396
Przewodnik Katolicki3520424997289739412271823286


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w 2012 roku liderem był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,22 proc. do 353 354 egz. Z kolei średni wynik „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) zmniejszył się o 9,28 proc. do poziomu 14 947 egz.

Wirtualnemedia.plrok
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora533254353354353354533812365121365121
Forum292301494714947303901647616476

 
 

Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” i „Polityka” z największą sprzedażą wśród tygodników opinii w 2012

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yogidługonogi
Wzorem stabilności pozostaje GN, nastawiony na tzw. długi marsz. URze w rękach geniusza prasowego Hajdarowicza okazało się efemerydą, Newsweek buduje pozycję na taniej sensacji i sztucznych problemach oraz na programie TV "Manipulacja Na Żywo". Stawiam tezę, że Do Rzeczy i W Sieci mocno zmienią układ sił.
odpowiedź
User
sun
Hej lewacy, GN to pewnie za darmo jest rozdawane a wydawnictwo dokłada do interesu. A na łamach KK reklamuje kościoły i rozdaje we własnych pociągach egzemplarze GN.
odpowiedź
User
:P
Sun - otworz szafe i mow DO RZECZY, co?
odpowiedź