SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii po trzech kwartałach. „Wprost” z największym spadkiem

Wśród tygodników opinii w pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.

Article

W segmencie tygodników opinii najchętniej kupowany jest niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku wyniosła 130 804 egz. Było to o 2,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 0,58 proc. do 119 664 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od pierwszego do trzeciego kwartału br. wyniosła 113 098 egz., po spadku o 3,71 proc.

Oczko niżej znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 73 450 egz., po spadku o 2,92 proc.

Największym wzrostem, wynoszącym 10,56 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 748 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 25 075 egz., czyli mniej aż o 39,63 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Przypomnijmy, że od końca sierpnia br. redaktorem naczelnym Wprost" jest Jacek Pochłopień, który zastąpił Tomasza Wróblewskiego.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

189 995

130 804

130 804

204 282

134 337

134 337

-2,63%

Polityka

173 026

119 686

119 664

172 057

118 993

118 974

0,58%

Newsweek Polska

177 437

113 211

113 098

178 949

117 590

117 459

-3,71%

W Sieci

148 787

73 452

73 450

150 161

75 664

75 663

-2,92%

Tygodnik Do Rzeczy

113 349

63 302

54 377

120 579

63 101

54 176

0,37%

Gazeta Polska

98 696

36 066

35 761

104 752

37 272

36 824

-2,89%

Wprost

90 216

93 617

25 075

115 028

110 257

41 535

-39,63%

Tygodnik Powszechny

39 853

20 893

20 748

38 667

19 237

18 766

10,56%

Przegląd

51 000

16 761

16 761

51 000

17 347

17 347

-3,38%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

456 518

283 335

283 335

465 943

295 495

295 495

-4,12%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii po trzech kwartałach. „Wprost” z największym spadkiem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
foxi
Wyniki Wprost zenua - czas kończyć, wstydu oszczędzić
20 8
odpowiedź
User
Sunday
Pytanie całkiem na serio - jeśli wg niektórych za poprzedniej władzy GW czy Newsweek były "faworyzowane" dlaczego za PiS takie samo zachowanie wobec wSieci, doRzeczy, GPC itp. jest Ok ? Moralność Kalego ? Przecież miało być lepiej, inaczej, a nie jedną bandę przy korycie zastąpiła inna.
To jest ta zmiana ?
Gdzie są ci niezależni i niepokorni dziennikarze ? Ano poszli do mediów państwowych, na posady polityczne, chwalą władzę, słodzą politykom rządu, PiSu są wobec nich praktycznie..bezkrtytyczni. A nawet gorzej bo ta propaganda jest robiona nachalnie, chamsko. Di tego atakuje się każdego kto ma inne zdanie od PO, przez partię Razem, a nawet Korwina bo krytykował PiS za atak na TK (gospodarkę) czy Kukiz15 (CETA). Przepraszam...to jest zmiana na lepsze, dobra zmiana, bo nasi tj. obecny rząd jak świnie dopchali się do koryta ?!
23 22
odpowiedź
User
prawnik
Godne uwagi jest to, co odstaje od ogólnej tendencji spadku czytelnictwa papierowego o około 3% w skali roku.

Czyli plusy "Tygodnika powszechnego" i ewentualnie "Polityki".

Oraz niezwykły minus "Wprost".

Reszta to drgania statystyki.
17 8
odpowiedź
User
wprost
Wprost - kaplica. Albo tygodnik jest nierentowny, albo jest rentowny, ale wtedy nawet nie chcę myśleć, dlaczego.
9 8
odpowiedź
User
xm
Nie(d)oceniony redaktor Wróblewski koncertowo zarżnął renomowany niegdyś Wprost.
12 8
odpowiedź