SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Lotos chce zwiększyć liczbę stacji do ok. 500 do końca 2006 r.

Grupa Lotos SA planuje, że na koniec 2006 roku będzie dysponować siecią składającą się z ok. 500 stacji paliw z potencjalnym udziałem w rynku detalicznym na poziomie powyżej 9%.

Powiedział w środę Wojciech Kowalczyk, członek zarządu GL i dyrektor ds. handlu.

„Na koniec 2006 roku powinniśmy dysponować siecią składającą się z ok. 500 stacji z potencjalnym udziałem w rynku detalicznym na poziomie nieco powyżej 9%” – powiedział Kowalczyk dziennikarzom.

W sieci znajdzie się ok. 150 stacji własnych i ok. 250 stacji partnerskich, które będą występowały pod marką Lotosu. Pozostałe 100 stacji będą to stacje patronackie pod marką Rafinerii Gdańskiej, wyjaśnił.

Na koniec 2005 roku, po zamknięciu transakcji zakupu 39 stacji Esso i 12 stacji Slovnaft, Lotos będzie dysponował 125 stacjami własnymi. W sieci grupy będzie też znajdowało się 120 stacji partnerskich i ok. 200 patronackich.

„Na koniec bieżącego roku będziemy dysponować siecią ok. 440 stacji z potencjalnym udziałem w rynku ok. 8,0%” – powiedział Kowalczyk.

Obecnie Grupa Lotos, przed zamknięciem obu transakcji, posiada 74 stacje własne, 243 patronackie i 29 stacji partnerskich z udziałem w rynku detalicznym szacowanym na 6,0-6,5%.

„Cały czas prowadzimy proces odchodzenia od stacji patronackich w kierunku współpracy na zasadach partnerskich i stąd zmniejszająca się liczba stacji patronackich, a wzrost – partnerskich” – wyjaśnił Kowalczyk.

Według prezesa GL Pawła Olechnowicza, w ciągu dwóch lat Lotos chce wyeliminować funkcjonowanie jednej z dwóch swoich marek na rynku, pozostawiając tylko markę Lotos.

Grupa Lotos realizuje obecnie program „Prosta”, zmierzający do uzyskania na koniec 2010 roku 12% udziału w polskim rynku detalicznym.

Kowalczyk powiedział w środę, że do tej pory w ramach programu, opiewającego na 600 mln zł, wydatkowano ok. 100 mln zł.

Największym graczem na rynku detalicznym w Polsce ma PKN Orlen, choć udział koncernu w tym rynku spadł w 2004 roku do 28,6% z 35,4% rok wcześniej, podczas gdy udział zachodnich koncernów wzrastał – do 29% z 24%.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Lotos chce zwiększyć liczbę stacji do ok. 500 do końca 2006 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl