SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa RMF i Polskie Radio mocno w górę, Agora w dół

Od stycznia do czerwca br. Grupa RMF cennikowo zarobiła z reklam o jedną trzecią, a Polskie Radio – o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Wśród czołowych nadawców radiowych tylko Agora zanotowała spadek tych przychodów.

W I półroczu br. polscy nadawcy radiowi zarobili z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 1,11 mld zł, czyli 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym przełamane zostały ubiegłoroczne spadki, które w skali rok do roku wyniosły 2 proc. (więcej).

Od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe najbardziej zwiększyły liderująca pod tym względem w segmencie radiowym Grupa RMF (o 32,57 proc.) i Polskie Radio (o 20,17 proc.). Dwucyfrowy wzrost tych przychodów (dokładnie 12,81 proc.) zanotował też Eurozet, a nieznacznie więcej (o 2,49 proc.) niż w I półroczu ub.r. zarobiła Grupa Radiowa Time.

Jedynym z czołowych nadawców radiowych, który w minionym półroczu „na papierze” zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest Grupa Radiowa Agory. Spadek ten wyniósł 4,39 proc. 

Cennikowe wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji)
 I-VI. 2010I-VI. 2009
Grupa RMF357 528 524 zł269 682 065 zł
Eurozet298 379 379 zł264 486 939 zł
Grupa Radiowa TIME227 560 073 zł222 025 687 zł
Agora116 498 046 zł121 852 553 zł
Polskie Radio84 977 200 zł70 715 684 zł
razem1 112 306 772 zł976 529 361 zł


 

Dołącz do dyskusji: Grupa RMF i Polskie Radio mocno w górę, Agora w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prawda
Te dane są bałamutne i niewiele warte. Ciekawe dlaczego Wirtualne media nie zadają sobie trudu prostego sprawdzenia, jak wpływy cennikowe mają do rzeczywistych. Mnie wystarczyło 10 min, by sprawdzić, że w roku ubiegłym rzeczywiste roczne wpływy Polskiego Radia z reklamy, sponsoringu i obrotu prawami do audycji wyniosły około 47 mln zł (dane dostepne na stronach internetowych PR.S.A), przy cennikowych wpływach 148 mln. Pozostałe rozgłośnie prawdopodobnie mają te same proporcje, czyli wszystkie podane liczby nalezy dzielic przez trzy, a nawet przez cztery... Skądinąd wiadomo, że cała suma do podziału na rynku reklamy radiowej wynosi około 600 mln zł rocznie. A tu mamy wpływy 1,1 mld w ciagu pół roku...
odpowiedź