SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Wirtualna Polska przed Onetem i RASP, w dół strony TVP i ZPR Media

W lipcu br. Grupa Wirtualna Polska utrzymała się na pozycji lidera zasięgowego wśród polskich wydawców internetowych, choć jej przewaga nad Grupą Onet-RASP nieco zmalała. Na czele są niezmiennie Google, Facebook i YouTube, a w skali miesiąca sporo straciły strony Telewizji Polskiej i ZPR Media.

Strony Google w lipcu br. odwiedziło 23,77 mln użytkowników, czyli 95,3 proc. wszystkich polskich internautów, o 110,2 tys. więcej niż w czerwcu - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Facebook stracił natomiast w skali miesiąca 75,9 tys. odwiedzających, a YouTube zyskał 268,2 tys.

Na pozycji lidera wśród polskich wydawców znów znalazła się Grupa Wirtualna Polska, która wskoczyła na to miejsce po kilkumiesięcznej przerwie w czerwcu br., m.in. dzięki przejęciu serwisów Open.fm, Polskastacja.pl i Grupy NextWeb Media. Przy czym liczba użytkowników Grupy WP zmalała w porównaniu z czerwcem o 82,7 tys., a Grupa Onet-RASP zyskała ich 140,4 tys., więc różnica między wydawcami zmalała do 189,3 tys.

Porównywanie tych wyników rok do roku jest mało miarodajne, ponieważ od wyników z maja br. statystyki Megapanelu są oparte na wyższych szacunkach łącznej liczby polskich internautów, w efekcie czego liczba użytkowników większości serwisów z kwietnia na maj wzrosła o kilkanaście proc.


Wśród czołowych polskich wydawców, których strony są objęte w Megapanelu audytem site-centric, Grupa WP i Grupa Onet-RASP mają mniej więcej milion użytkowników więcej niż Grupa Allegro-GG, a kolejne miejsca zajmują - mające też po kilkanaście milionów odwiedzających - Grupa Interia.pl, Grupa Gazeta.pl i Grupa Polska Press.

Z miesiąca na miesiąc spore spadki liczby użytkowników zanotowały witryny Grupy TVP (o 468,5 tys.), Grupy Gazetaprawna.pl (o 288,2 tys.), Grupy ZPR Media (o 263,4 tys. użytkowników) i Grupy Demotywatory.pl (o 235,6 tys.). Natomiast strony Grupy TVN zyskały 152,5 tys. użytkowników, a Grupy Cyfrowy Polsat - 122,5 tys.


Serwis Google.com odwiedziło 23,36 mln użytkowników, czyli 93,7 proc. wszystkich polskich internautów, po wzroście o 252,3 tys. w skali miesiąca. Ponad 20 mln odwiedzających miał też Facebook.

Kolejnych sześć serwisów zanotowało po kilkanaście milionów użytkowników, w porównaniu z czerwcem najwięcej zyskały YouTube i Google.pl (po 268 tys.), a sporo straciły WP.pl (234,3 tys.) i Wikipedia.pl (789,9 tys.).

W dalszej części zestawienia wzrost o 1,29 mln użytkowników zanotowało Adobe.com, a spadek aż o 5,08 mln - Mozilla.org.

Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Grupa Wirtualna Polska przed Onetem i RASP, w dół strony TVP i ZPR Media

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Co za matoł wrzuca do jednego worka Interię, ceneo, mozillę i youtube??? To tak jakby porównywać sprzedaż telewizorów do sprzedaży nici!!!!
odpowiedź
User
ekspert
brawo WP!!!
odpowiedź
User
Jagan
Panie Gebels, kogo Pan teraz za to zwolni ?! No przecież nie siebie, bo jest Pan "świetny".
odpowiedź