SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„GW” i „Rz” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej

W kwietniu br. gazety cennikowo zarobiły z reklam 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Najbardziej spadły wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”, natomiast o połowę wzrosły w przypadku „Super Expressu”.

<!-- 0.6996s -->

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 10,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Natomiast uwzględniając autopromocję ten spadek wyniósł 8,6 proc. Z kolei wydatki na autopromocję zwiększyły się o 25,3 proc.

>>> 1 mld zł na reklamę prasową w I kwartale. Kto zyskał, kto stracił?

Ogólny spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet wynika przede wszystkim z faktu, że przychody z tego tytułu liderującej w segmencie „Gazety Wyborczej” (Agora) były aż o 35,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Natomiast o 22,4 proc. mniej niż w kwietniu ub.r. zarobiła z reklam „Rzeczpospolita” (Presspublica).

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) były dokładnie o 50 proc. wyższe niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe wzrosty tych przychodów zanotowały natomiast „Echo Miasta” (Polskapresse) - 17 proc., „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 16,7 proc., „Metro” (Agora) - 14,9 proc. i „Express Bydgoski” (Express Media) - 14,5 proc. Z kolei o kilka procent więcej niż rok wcześniej zarobiły z reklam „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 9,4 proc., „Polska The Times” (Polskapresse) - o 9,2 proc. i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 9,1 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji)
  IV.2011 IV.2010
Gazeta Wyborcza 56 456 300 zł 87 610 487 zł
Polska The Times 26 383 156 zł 24 167 898 zł
Fakt 21 186 198 zł 18 157 995 zł
Rzeczpospolita 13 650 935 zł 17 602 328 zł
Super Express 10 530 367 zł 7 018 791 zł
Metro 8 505 085 zł 7 400 813 zł
Dziennik Gazeta Prawna 7 730 224 zł 7 056 482 zł
Express Bydgoski 3 949 409 zł 3 450 359 zł
Puls Biznesu 3 651 416 zł 3 346 210 zł
Echo Miasta 3 436 398 zł 2 936 234 zł
monitorowane tytuły razem 190 572 089 zł 212 426 323 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 203 894 876 zł 223 055 548 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 13 322 787 zł 10 629 225 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „GW” i „Rz” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DVI
Dlaczego tak się dzieje? 35% mniej?
http://www.dziekujemy.pl
8 8
odpowiedź
User
kibol
Dlaczego tylko 35% w plecy???
8 8
odpowiedź
User
Polak
hehe Wybiórcza za rok będzie miała jeszcze większe straty, aż zniknie z rynku :))))
8 8
odpowiedź
User
lolek
zauważcie, że główny konkuret wyvorczej czyli rzeczpospolita również straciła.
8 8
odpowiedź
User
lolek
jeszcze co do poprzedniego ciekawe czy to w zwiazku na wydatki zwiazane z "Uwazam Rze" bo już w całym I kwartale RP nie straciła
8 8
odpowiedź